Sparta R. wint Molenaar & Zwarthoed F1 toernooi 2014

• maandag, 14 apr 2014

Zondag 13 april werd onder fantastische weersomstandigheden het FC Volendam F1 Toernooi gespeeld in het KRAS Stadion. De deelnemende clubs streden vandaag om de felbegeerde Molenaar & Zwarthoed Cup t.w.:

- Ajax
- PSV
- Feyenoord
- Sparta R.
- Heerenveen
- Excelsior R.
- RKAV Volendam
- Purmersteijn

Onderstaand een verslag van de gespeelde wedstrijden.

Sparta F1 en RKAV Volendam F1 hielden elkaar met name in het begin mooi in evenwicht, maar uiteindelijk won Sparta met 2-1. Feyenoord deed wat het moest doen en won 3-0 van Purmersteijn. Ajax was duidelijk de betere ploeg tegen Excelsior R., Ajax won ruim met 3-0. PSV had geen moeite Heerenveen te verslaan met 8-0.

RKAV Volendam was de tweede wedstrijd gebrand op een overwinning, maar het lukte niet van Purmersteijn te winnen, uitslag 2-3. De Rotterdamse derby Feyenoord-Sparta was spannend tot de laatste minuut, gescoord werd er helaas niet, uitslag 0-0. PSV - Ajax werd een terechte overwinning voor Ajax (6-4). Heerenveen moest winnen om in de race te blijven maar verloor van Excelsior R. met 4-0.

RKAV Volendam verloor van Feyenoord met 4-0, waardoor Feyenoord door ging naar de kruisfinale. Sparta won gemakkelijk van Purmersteijn met 6-0. Sparta plaatste zich ook voor de kwartfinale. Ajax had geen moeite met Heerenveen en won uiteindelijk met 6-0. PSV spaarde zich voor de kwartfinale en rekende zakelijk af met Excelsior R (5-0).

Feyenoord en Sparta waren gelijk geëindigd in de poule. Feyenoord won de strafschoppenserie en moest in de kwartfinale aantreden tegen PSV.

De andere twee kwartfinalisten waren:
- Ajax
- Sparta R.

De teams die voor plaats 5, 6, 7, 8 plaats moesten spelen waren:
- Purmersteijn
- Excelsior R
- RKAV Volendam
- Heerenveen

De uitslagen van de kruisfinales waren:
Ajax – Sparta: 2-3
Feyenoord – PSV: 5-2

RKAV Volendam speelde voor de zevende en achtste plaas en won ruim van Heerenveen F1 met 7-0. Purmersteijn werd 6e na een 5-1 verlies tegen Excelsior R. F1.

PSV en Ajax speelde voor de derde en vierde plaats, lange tijd ging de wedstrijd gelijk op. De uitslag werd uiteindelijk 3-3, waarna PSV de strafschoppenserie won. PSV werd derde en Ajax vierde.

De finale was Feyenoord – Sparta R. Ook in deze wedstrijd waren beide ploegen in het begin aan elkaar gewaagd, maar Sparta R. werd met twee knappe doelpunten de terechte toernooiwinnaar, uitslag 2-0.

Ik wil iedereen bedanken die vandaag hebben meegewerkt aan deze dag:

- KANTINEPERSONEEL, MEDEWERKERS EN VRIJWILLIGERS FC VOLENDAM
- DAMES VAN ONTVANGST EN BEGELEIDING BESTUURSKAMER
- SCHEIDSRECHTERS
- DEELNEMENDE TEAMS + BEGELEIDING
- OUDERS SPELERS RKAV VOLENDAM F1
- ROBERT MUHREN (Prijsuitreiking)

Hans Bakker
Toernooi- en wedstrijdcoördinator FC Volendam