Speciale vissersderby in het verschiet voor Volendammers

• vrijdag, 15 okt 2021

Na een week zonder voetbal staat komende vrijdagavond een uitwedstrijd bij Telstar op het programma voor FC Volendam. Het is een speciale vissersderby, die in het teken staat van de #AllTogetherChallenge. Hierbij treden beide teams aan in een speciaal tenue voor deze wedstrijd. Daarnaast wordt het team van trainer Wim Jonk gesteund door een uitverkocht uitvak. De aftrap is om 20:00 in Velsen-Zuid.

Veel oude-bekenden

Telstar verkeerd momenteel in goede vorm. De laatste drie wedstrijden werden gewonnen door het elftal van Andries Jonker, waar ook bondscoach Louis van Gaal een aandeel had in het duel tegen Jong AZ. FC Dordrecht, Jong AZ en Den Bosch werden allen met 1-0 aan de kant gezet. Bij de Velsenaren komen we een aantal oud-bekenden tegen. Tom Overtoom, Gyliano van Velzen, Jip Molenaar en Anthony Berenstein verdedigen tegenwoordig de clubkleuren van de Witte Leeuwen, terwijl ook Jonker een verleden heeft op de Volendamse bank. Glynor Plet is de gevaarlijkste man bij Telstar. De boomlange spits vond drie keer het net in negen wedstrijden.

In de Keuken Kampioen Divisie speelden FC Volendam en Telstar 42 keer tegen elkaar. Negentien keer wonnen de Volendammers, elf keer werden de punten gedeeld en twaalf keer wisten de Witte Leeuwen te winnen. De laatste ontmoeting was in het Kras Stadion. De mannen van Wim Jonk wonnen met 2 - 0 door doelpunten van Martijn Kaars en Lequincio Zeefuik. De laatste overwinning in Velsen-Zuid was in het seizoen 2019-2020. Franco Antonucci en Jelle Duin schoten FC Volendam naar de overwinning in die wedstrijd. Destijds werd het een 1 - 2 zege. Afgelopen seizoen eindigde het treffen in het BUKO Stadion in 2-2.

Laatste vijf edities

25-04-2021 | FC Volendam - Telstar: 2 - 0
Martijn Kaars en Lequincio Zeefuik

30-08-2020 | Telstar - FC Volendam: 2 - 2
Nick Doodeman en Zakaria El Azzouzi

14-02-2020 | FC Volendam - Telstar: 1 - 1
Shayne Pattynama (eigen doelpunt)

20-09-2019 | Telstar - FC Volendam: 1 - 2
Franco Antonucci en Jelle Duin

26-04-2019 | Telstar - FC Volendam: 1 - 1
Rodney Antwi

ESPN, Instagram & Radio

De wedstrijd tegen Telstar wordt live uitgezonden op ESPN 2. Daarnaast is het duel te volgen via het Twitter-verslag en via onze story op Instagram. De aftrap is om 20:00.

Coronacheck app

Voor dit duel worden de maatregelen van de Rijksoverheid gevolgd. Daarom heb je naast een wedstrijdkaart ook een negatieve testuitslag, herstel- of vaccinatiebewijs nodig. Dit bewijs dien je middels de gratis CoronaCheck app bij toegang te tonen. Ben je nog niet volledig gevaccineerd of heb je nog geen vaccinatiebewijs? Dan dien je binnen 24 uur voor aanvang van de wedstrijd een eenmalige gratis sneltest te doen via testenvoortoegang.nl. Let op: dit verloopt niet via FC Volendam.

Zorg dus voor een werkende QR Code. Die krijg je:
- 14 dagen na je laatste vaccinatie;
- of via een herstelbewijs, waarmee je aantoont dat je corona hebt doorstaan. Hiervoor dien je positief te zijn getest door de GGD. Ook dient je positieve coronatest ouder dan 11 dagen te zijn en niet langer geleden dan 180 dagen.
- of bij een negatieve test via Testen Voor Toegang. Deze is 24 uur geldig.