Spelers FC Volendam eten mee bij Nationaal Schoolontbijt

• woensdag, 02 nov 2011

Op vrijdag 4 november eten de spelers van het eerste elftal van FC Volendam weer mee bij het Nationaal Schoolontbijt. Dit keer met de 249 leerlingen van de Jozefschool. Die hoeven niet ver te lopen, want het ontbijt wordt om 9.00 uur geserveerd in Verenigingsgebouw de Jozef in – inderdaad – de Jozefstraat.
Hen wacht een mooi programma. Naast een heerlijk ontbijt dat gesponsord wordt door DEEN Supermarkten en Bakkerij Pater zien we hoe de selectie van FC Volendam een onderlinge wedstrijd ‘balletje hooghouden’ spelen. Hoe het moet laten Gerrie Mühren en een bekende en sportieve ‘mystery guest’ zien. De spelers zijn voor die tijd onder de klanken van het clublied van FC Volendam en aan de hand van mascotte Frook de Fox de zaal ingekomen.
De bekende Obdamse pastoor Paul Vlaar gaat de ontbijters voor in gebed. Samen zingt deze supporter van FC Volendam met bakker Remon Feld van Bakkerij Pater nog een paar gezellige nummers. Voor even zijn zij de zingende pastoor en de zingende bakker.
De kinderen raden van tevoren hoe vaak de spelers in totaal de bal hooghouden. Onder de winnaars worden de twee – door alle spelers getekende – ballen verloot.
Het Nationaal Schoolontbijt is een jaarlijks evenement en een initiatief van de bakkersbranche. Zij staan achter het idee dat kinderen de dag moeten beginnen met een gezond ontbijt. In Nederland doen honderden scholen mee aan dit evenement. De aftrap vindt op 24 oktober plaats in Leiden.