Sponsor Bingo Loterij Jeugdsponsor Jupiler League

• donderdag, 06 aug 2009

De Jupiler League en de Sponsor Bingo Loterij hebben een overeenkomst gesloten waarbij de Sponsor Bingo Loterij officieel jeugdsponsor wordt van de Jupiler League voor minimaal de komende twee seizoenen.

Uitbreiding maatschappelijk partnership voetbal
Voor de Sponsor Bingo Loterij betekent de nieuw gesloten overeenkomst een uitbreiding van het al lopende officiële partnership met de Eredivisie. Daarnaast levert de Sponsor Bingo Loterij ook een grote bijdrage aan de ontwikkeling van talent in het amateur voetbal. Met de Jupiler League bestrijkt de Sponsor Bingo Loterij met haar werkwijze nu het totale voetbal in Nederland.

"De Sponsor Bingo Loterij steunt vele goede doelen. Daarnaast ondersteunt de Sponsor Bingo Loterij ook de maatschappelijke kant van sport en voetbal in het bijzonder." aldus Boudewijn Poelmann, voorzitter van de Sponsor Bingo Loterij.

Het principe van de Sponsor Bingo Loterij blijft simpel, van de verkochte loten gaat de helft naar een zelf gekozen club of vereniging. Op deze manier kan de fan en supporter meespelen voor de jeugdopleiding van zijn of haar favoriete club.

Jeugd heeft de toekomst
Binnen het totale voetbal speelt de Jupiler League een belangrijke rol als kweekvijver voor de Eredivisie. Mede door de samenwerking met Eredivisie clubs trekken veel clubs uit de Jupiler League nieuwe talenten aan. Deze talenten worden in de Jupiler League klaargestoomd voor het hoogste niveau. Mede door de samenwerking met de Sponsor Bingo Loterij is het mogelijk dat deze rol verder wordt gestimuleerd en uitgebreid.

De ontwikkeling van talenten in de Jupiler League is één van de belangrijkste doelstellingen binnen de League. Zo onderschrijft ook Patrick Brand, directeur Coöperatie Eerste Divisie (CED), "Het institutionaliseren van de kweekvijverfunctie van de Jupiler League is één van de strategische peilers onder het beleid van de CED en haar clubs. Het partnerschap met de Sponsor Bingo Loterij is een stimulering van dat beleid. Daarnaast is de Sponsor Bingo Loterij een zeer actieve partner die het voetbal goed kent."