Stadionbezoek positief beoordeeld

• dinsdag, 18 feb 2014

Fanonderzoek KNVB

Twee keer per jaar onderzoekt de KNVB de tevredenheid onder de supporters van alle BVO’s. Hieruit blijkt dat die van FC Volendam een stadionbezoek over het algemeen als (zeer) goed beoordelen. Hun gemiddelde score is 91%, waarbij het 84% bedraagt over de hele Jupiler League. Met name over de faciliteiten en de catering zijn de fans van FC Volendam (veel) beter te spreken dan gemiddeld. Het gevoel van veiligheid is bij alle clubs goed en ook over de aantrekkelijkheid van de wedstrijd zijn ze eensluidend in hun oordeel.

De beoordeling van de sfeer in het stadion is bij FC Volendam is iets minder dan in voorafgaande seizoenen. Onze fans zijn bovengemiddeld tevreden over de informatievoorziening en over de Kidsclub. Ook beoordelen zij de sportiviteit en de maatschappelijke betrokkenheid van de club als goed/uitstekend. De clubtrouw is gemiddeld waar het gaat om het verlengen van de seizoenkaart en de intentie om de wedstrijden te blijven bezoeken. Supporters van FC Volendam geven overigens gemiddeld minder uit aan eten, drinken en merchandise dan gemiddeld.

Kortom: er blijft voor de medewerkers van de club voldoende werk aan de winkel!