Stanley Menzo wo. 2 december te gast in LOVE Sport Extra

• maandag, 30 nov 2009

Oud-Volendam trainer Stanley Menzo is woensdag 2 december om 18.00 uur de hoofdgast in het LOVE-sportprogramma ‘LOVE Sport Extra!’

Menzo begint zijn carrière bij Ajax en na wat omzwervingen kiest Johan Cruijff in de zomer van 1985 definitief voor Menzo als eerste keeper omdat hij een van de eerste is die kan ‘meevoetballen’. Menzo is bijna acht jaar lang eerste keeper van Ajax. Hij verliest zijn basisplaats bij Ajax in het seizoen 1992-1993 aan Edwin van der Sar na de UEFA Cupwedstrijd tegen AJ Auxerre, waarin hij een eigen doelpunt maakte en schuld heeft aan een ander doelpunt. Medio 1994 gaat Menzo naar PSV, waar hij al snel zijn basisplaats verliest aan Ronald Waterreus. Menzo speelde in zijn carrière meer dan 350 wedstrijden op het hoogste niveau, voornamelijk voor Ajax en kwam zes keer uit voor het Nederlands Elftal.

Stanley Menzo was in 1989 één van de voetballers die met het Kleurrijk Elftal een toernooi in Suriname zouden spelen. Hij en Hennie Meijer vlogen niet met de grote groep mee maar namen een eerdere vlucht; zo ontsnapten beiden aan de SLM-ramp.

Als hij zijn actieve voetballoopbaan in 2001 beëindigd wordt hij trainer. In juni 2006 wordt Menzo benoemd tot hoofdtrainer van FC Volendam. Op 18 April 2008 behaald Menzo zijn eerste prijs als hoofdtrainer in het betaald voetbal. Hij wint met FC Volendam de titel in de Jupiler League. Hij had echter in februari al besloten zijn aflopende contract bij de club niet te verlengen, omdat hij zichzelf rijp acht voor een nieuwe uitdaging. Het wordt uiteindelijk Cambuur Leeuwarden.

Om 18.30 uur ‘BELLEN MET...Edward Sturing’

LOVE Sport Extra, woensdagavond tussen 18.00 uur en 19.00 uur op LOVE-Radio! Presentatie Jack Mühren en Ed Guyt.

LOVE-Radio: FM 106.6, kabel 89.0, TV-kanaal 12+, Internet Livestream: www.rtvlove.nl