Statistieken eerste seizoenshelft FC Volendam

• donderdag, 02 dec 2010

Het seizoen zit er alweer voor de helft op. Daarom is het tijd om eens te kijken hoe FC Volendam er voor staat. Er zijn 16 competitiewedstrijden gespeeld. Dat betekent dat alle spelers bij elkaar opgeteld 15799 minuten hebben gespeeld. (263,5 uur). En in die wedstrijden is er van alles gebeurt. Zo zijn onze Henny Schilder en Robbin Ruiter echte vasthouders! Zij hebben alle competitie wedstrijden uitgespeeld, en dus 1440 minuten gemaakt. Charlie Dissels komt ook in de buurt. 16 wedstrijden in de basis met 1297 minuten op zijn naam.

We hebben 11 goaltjesdieven in onze selectie zitten. Melvin Platje staat op de eerste plaats met 6 doelpunten. Hij wordt op de hielen gezeten door Michiel Kramer. Hij heeft vijf doelpunten gescoord in het oranje (of soms blauwe) shirt.

In totaal zijn er 35 gele kaarten en 2 rode kaarten uitgedeeld. Olaf Lindenbergh heeft daarvan de meeste kaarten gepakt. Hij is deze helft 6 keer op zijn vingers getikt door de scheidsrechters. 5 keer met een gele kaart, en 1 keer rood. Dan komt Marijn Sterk, hij heeft 5 gele kaarten.

Scoren doe je samen met je team. Er zijn 18 assists gegeven. Kees Pier heeft samen met Dissels en Kramer de meeste op zijn naam staan. Drie stuks!

Ralph Hovestad, Geraldo Hoogvliets en Edwin Soenarto hebben hun debuut gemaakt in de eerste helft van dit seizoen. Ralph heeft 70 minuten op zijn naam, Geraldo 37 en Edwin 90 minuten. Barry Opdam begon dit seizoen wat ongelukkig en kon de eerste vier wedstrijden niet meedoen. Na zijn blessure kwam hij terug en heeft sindsdien alle 12 wedstrijden volledig uitgespeeld, 1080 minuten.