Steltenpool: “We moeten constanter presteren en meer doelpunten maken”

• vrijdag, 05 aug 2016

Door: Cor Westerveld

Aan de wedstrijden die FC Volendam vorig seizoen speelde tegen Almere City bewaart Bert Steltenpool goede herinneringen. In de met 3-1 gewonnen thuiswedstrijd speelde hij een glansrijke hoofdrol met drie prachtige doelpunten waarvan de eerste twee magnifieke kopballen. Binnen een half uur had hij Almere City gevloerd.

FC Volendam pakte door die zege de eerste periode. In de uitwedstrijd (2-2) zette Steltenpool na de 0-1 van Jack Tuijp de 0-2 op het bord. Kortom, clubtopscorer Steltenpool haalde tegen Almere City een derde van zijn seizoenproductie binnen. In de eerste periode maakte hij ook een hattrick tegen Jong PSV.

De overgang van amateurclub VVW naar FC Volendam was groot. “In voorgaande twee seizoenen had ik in de voorbereiding last van mijn scheenbeen en spierpijn. Dit keer heb geen pijntjes gevoeld. Ik denk dat ik aan de intensiteit van de voorbereiding begin te wennen”, verklaart de 22-jarige spits.

De Wervershover stond vorig seizoen 24 wedstrijden in de basis. Was slechts één dag geblesseerd na een botsing met doelman Jeroen Verhoeven (“Ja, vind je het gek als je met Jeroen in botsing komt.”). “Ik hoop dit seizoen weer meer wedstrijden te spelen. Als team moeten we constanter presteren. Vorig seizoen hebben we na het winnen van de eerste periode veel te wisselvallig gepresteerd. Hopelijk komen we goed uit de startblokken en krijgt het publiek een mooie wedstrijd te zien tegen Almere City.”