Sterk Jong FC Volendam geveld door Spakenburg-hattrick Van der Linden

• woensdag, 07 sep 2022

Jong FC Volendam en SV Spakenburg maakten er in het Kras Stadion een fraaie voetbalwoensdagavond van. Terwijl de Volendamse talenten met goed verzorgd spel voor de dag kwamen, eiste één uitblinker de spotlights op: Spakenburg-spits Floris van der Linden. Hij maakte er drie en bezorgde de gasten de zege: 1 – 3.

Hoewel de openingsfase overduidelijk voor Jong FC Volendam was, gingen de gasten uit Spakenburg er met de openingstreffer vandoor. Floris van der Linden promoveerde een voorzet van rechts tot doelpunt. Even daarvoor werd een kansrijk schot van Milan de Haan ternauwernood geblokt. De mannen van Kizito Musampa raakten niet van de leg. Sterker nog, een kansenregen volgde. Eerst werd een nieuwe pegel van De Haan gekeerd door Spakenburg-doelman Alessandro Damen (die de voorkeur krijgt boven Volendammer Dion Vlak), daarna vuurde Jordi Blom nét naast. Ook de kopkans van Antonioli vond geen doel. Het toonde de overmacht van de Volendamse talenten.

Beloning

Een kleine tien minuten voor de pauze kwam de beloning. Een heerlijke aanval van Jong FC Volendam eindigde bij Antonioli. Met een droge, harde schuiver bracht hij de thuisploeg op gelijke hoogte. De middenvelder is daarmee voor de tweede wedstrijd op rij trefzeker. Vlak voor rust verzuimde Dekker de gasten weer aan de leiding te helpen, toen zijn stift over Lauwers langs de voor hem verkeerde kant van de paal eindigde.

De start van deel twee was identiek aan die van de eerste helft. Daar waar Jong FC Volendam aandrong, had Van der Linden genoeg aan één kans. De spits werkte bij de tweede paal binnen: 1 – 2. Barry Lauwers voorkwam even daarna grotere schade door Dekker van dichtbij van het scoren te houden.

Genadeklap

Jong FC Volendam probeerde op de eigen, aanvallende wijze de schade te repareren. Doelrijpe kansen waren na de tegentreffer echter een stuk schaarser dan in de eerste helft. Jordi Blom produceerde een harde knal, maar vond de handschoenen van Damen. Ook de kopbal van Koorndijk (over) en de voorzet van Wouter (bijna in eigen doel door Spakenburg-verdediger Nick Verhagen) waren niet doeltreffend. De Volendammers zetten in een slotoffensief de Spakenburgers met de rug tegen de muur, maar hadden niet gerekend op Van der Linden. De spits zag zijn kans schoon richting het doel van Lauwers te stomen en ijzig koel af te ronden voor 1 – 3. De genadeklap voor de dappere Volendammers.

Kozakken Boys-thuis

Komende zaterdag treedt Jong FC Volendam opnieuw aan in het Kras Stadion. Om 15.00 uur is Kozakken Boys de tegenstander.

Scoreverloop:
7’ Floris van der Linden 0 – 1
37’ Joey Antonioli 1 – 1
51’ Floris van der Linden 1 – 2
86’ Floris van der Linden 1 – 3

Jong FC Volendam: Barry Lauwers; Rob Tol (77’ Vernon Addo), Waleed Ait Abdellah, Jay Koorndijk, Givairo Read (46’ Déron Payne); Billy van Duijl, Joey Antonioli, Milan de Haan (77’ Milan Engelander); Leon Maloney (66’ Tayrell Wouter), Quincy Hoeve (87’ Ezechiel Fiemawhle), Jordi Blom.

SV Spakenburg: Alessandro Damen, Nick Verhagen, Koos Werkman, Tim Brinkman, Floris van der Linden, Wimilio Vink, Thomas Heideman, Luuk Admiraal, Mark Veenhoven, Youri Koelewijn, Vince Gino Dekker.

Tekst: FC Volendam
Foto's: Jan Mulder