Stoic Capital helpt FC Volendam in koers omhoog

• woensdag, 28 jul 2021

In de rubriek Wij Blijven Oranje spreken we met bedrijven die FC Volendam ook volgend seizoen trouw blijven als sponsor. Stoic Capital BV staat ook het komende jaar stoïcijns en vol vertrouwen achter de ingezette koers omhoog.

“Ik ben altijd supporter geweest van FC Volendam. Vanaf het moment dat ik voor mezelf ben begonnen, ben ik in contact gekomen met de club”, vertelt Henk Kras namens Stoic Capital. “En zodoende ben ik in een sponsorship gerold. Vanaf het begin hebben we een leuk groepje sponsoren bij elkaar, jongens die ik ook van vroeger ken en waar ik zelf mee heb gevoetbald. Daarmee is het altijd gezellig bij de thuiswedstrijden van FC Volendam. We dragen de club gewoon een enorm warm hart toe.”

Onderscheidend

Stoic Capital is een vermogensbeheerder die zich onderscheidt ten opzichte van de traditionele bedrijven in deze branche. De naam ‘Stoic’ verwijst naar de visie van het bedrijf, namelijk op een verstandige manier zo’n goed mogelijk rendement halen. Kras ziet overeenkomsten tussen zijn bedrijf en FC Volendam. “Het maximale uit je bedrijf en je medewerkers halen. Je klant tevreden willen stellen, goed willen bedienen. Bij FC Volendam zijn dat misschien geen klanten, maar supporters. Maar uiteindelijk komt het op hetzelfde neer.”

Stoic heeft één businessseat op de hoofdtribune en zal komend seizoen weer vertegenwoordigd zijn in het Kras Stadion bij de thuisduels van FC Volendam. “Ik zie het niet als netwerken”, zegt Kras. “Ik ga naar het voetbal en zit daar met een groep. Maar van het een komt wel vaak het ander: je zit daar en komt mensen tegen. Maar ik ga niet naar de club met de gedachte: nu ga ik klanten binnenhalen. Daarin moet je rustig blijven.”

Vertrouwen

FC Volendam roert zich al aardig op de transfermarkt. En dus zijn de verwachtingen voor komend seizoen hoog bij Kras. “Ik heb er veel vertrouwen in. Maar in de Keuken Kampioen Divisie zitten wel gewoon zes, zeven clubs die in de Eredivisie horen te spelen. Eerste of tweede worden, zal echt een heel lastige klus worden. Als Robert Mühren er dertig in schiet net als afgelopen jaar, wordt die kans natuurlijk groter. Maar het is gewoon een lastig karwei. Heel veel ploegen hebben dezelfde ambitie en veel kwaliteit. Kampioen worden is niet eenvoudig, maar we gaan er natuurlijk wel voor.”