SV Rap wint 6e E-Top Toernooi

• dinsdag, 18 okt 2011

Dinsdag 18 oktober stonden er om 10 uur weer 12 ploegen te trappelen om te beginnen aan het Regio E-Top toernooi op de velden bij de RKAV Volendam. De dag begint slecht qua weer, het regent eerst zachtjes en toen dat voorbij was, begon het een half uurtje pas echt te regenen. Dit mocht overigens de pret en inzet van de spelertjes niet drukken.

In de loop van de ochtend waren de buien voorbij en was het toch net iets meer genieten voor de spelers en zeker voor de ouders en andere supporters. De ploegen speelden in 3 poules hun wedstrijden en de inzet droop er vanaf. Vele jonge spelertjes lieten zien wat ze kunnen en de kwaliteit was hoog dit jaar. R speelt genoeg talent in deze regio dus dat belooft wat voor de toekomst. In poule A werd FC Volendam de winnaar, in poule B was SV Rap de sterkste en in poule C moesten Hollandia en ZOB met strafschoppen uitmaken wie de winnaar van die poule werd. Deze won Hollandia.
In de Halve Finale speelde Hollandia tegen FC Volendam. Een spannende strijd waarbij Hollandia op voorsprong kwam. FC Volendam vocht zich terug en bleef druk houden op het doel van Hollandia. De keeper van Hollandia was echter een sta in de weg en hield zijn doel schoon. Hierdoor won Hollandia en ging door naar de Finale.

De andere wedstrijd ging tussen SV Rap en ZOB. Het was al snel duidelijk dat SV Rap sterker was en deze ploeg wonnen ook verdiend de wedstrijd. De finalewedstrijd tussen Hollandia en SV Rap was een spannende strijd. Veel fanatieke supporters langs de kant die het eigen team supporten. Het was SV Rap die de voorsprong pakte. Hierna kon de wedstrijd twee kanten op en kregen beide ploegen wat kansen. Er werd echter niet meer gescoord en SV Rap won de finale en is dus de winnaar van het Regio E-Top toernooi 2011.
We denken dat de spelers een mooi toernooi gehad hebben en gelukkig zat het weer na een aarzelend begin toch mee. Wij willen Jose mol bedanken voor het bemannen van het secretariaat en tevens alle spelers van de B1 junioren van FC Volendam die de hele dag als scheidsrechter fungeerden. Ook de RKAV Volendam bedanken wij voor het gebruik te kunnen maken van de accommodatie.