Team Lo Fo Sang wint Oliebollentoernooi 2015

• dinsdag, 15 dec 2015

Op Maandag 14 december werd er in het KRAS stadion het traditionele oliebollentoernooi georganiseerd. Alle fitte spelers van de FC ( O12 t/m 1e selectie) deden mee en werden ingedeeld in 16 teams. Een team bestond uit een Teamleider (speler van de 1e selectie) en uit elke jeugdlichting een speler. Oud en jong vormen samen een team met als doel de winnaar van het Oliebollentoernooi 2015 te worden. Het werd al snel duidelijk dat dit een eer is die vooral de spelers van het eerste graag willen winnen.

De jonge spelertjes hadden na 1 minuut het doel al bereikt. Samen met hun idolen van FC Volendam in het Kras Stadion spelen. Prachtig om te zien hoe de spelers van het eerste de jeugdspelers aan het coachen waren en hoe de jeugdspelers de woorden met open mond opnamen. De saamhorigheid was groot.

{foto1}

Tussen de wedstrijden in gaf stadionspeaker Fons Veeken het sein om op de tribune plaats te nemen, waarna de trainers met de schalen oliebollen de spelers en aanwezige ouders voorzagen van een warme oliebol. Er werd gespeeld in 4 poules van 4 ploegen. Na de poulewedstrijden gingen de nr. 1 en 2 door naar de kruisfinales. Uiteindelijk werd om 18.30 uur de finale gespeeld tussen het team van Jermano Lo Fo Sang en Erik Schouten. De winnaar van het toernooi werden de jongens van Jermano. Jermano lo fo Sang / Rob Tol / Richie Owusu Ansah / Kevin van Gasteren / Brian Plat / Jaymillio Pinas/ Ezechiël Fiemahwle en Tim Stouthart werden gekroond als oliebollendag kampioenen.

Na het toernooi werd een buffet aangeboden door de FC en waren we het er met zijn allen over eens dat het weer een fantastische dag was. Bij deze willen we ook Hans Bakker en zijn vrijwilligers bedanken voor alle arbeid die zij in de dag gestoken hebben.