Team Opdam wint eerste Oliebollentoernooi

• donderdag, 16 dec 2010

Het team van Barry Opdam heeft het eerste Oliebollentoernooi op zijn naam geschreven. Bij het Oliebollentoernooi vormden alle jeugdspelers en selectiespelers gemengde teams en speelden tegen elkaar in het Kras Stadion. De teams werden aangevoerd door de spelers van het eerste elftal. Het team van Barry Opdam was in de finale de sterkste en won op penalty’s van het team van Henny Schilder.

De dag begon al mooi, het was heerlijk weer. Het was wat aan de frisse kant, maar de zon scheen volop. Dit was dus al een voorbode dat het vandaag een geweldig mooie dag voor onze FC Volendam ging worden.
Rond 15:30 uur in de middag kwamen al onze jeugdspelers inclusief de spelers van Jong Volendam en het eerste elftal van FC Volendam bijeen. Er waren heel wat gespannen koppies bij. Maar is het dan ook niet fantastisch en spannend om als jeugdspeler in één team samen te mogen spelen met bijvoorbeeld Barry Opdam of Kees Tol?

De spelers vonden het een geweldige ervaring van jong tot oud. Je kon echt zien dat het WIJ GEVOEL dat we graag willen creëren en bewaken binnen onze FC, op deze dag heel erg goed te zien was en ook zeker te voelen. Het Oliebollentoernooi was een mooie happening. Er werd volop gestreden en je kon zien dat zelf de D-junioren er alles aan wilden doen om zich niet te laten kennen ten opzichte van de grote mannen. Ze gingen er vol tegen aan en stonden hun mannetje. Als een speler van de bovenbouw selectie dacht om wel even die kleine dreumes voorbij te spelen, kwam hij van een koude kermis thuis. Het was ook een zeer groot compliment waard naar de 1e elftal spelers van FC Volendam, want de spelers hebben super enthousiast met de jeugd-spelers gevoetbald. De spelers van het eerste hadden allemaal de verantwoording om als een soort van trainende speler in het team te functioneren. Zij moesten voor de teamorganisatie en het tactisch strijd plan zorgen. De speler die dit het beste kon met zijn spelers was Barry Opdam. Team Opdam kwam in de finale tegen het Team van Henny Schilder. De finale moest beslist worden met penalty’s. Het was de bedoeling dat er vijf penalty’s werden genomen. De volgorde ging van klein naar groot gaan. (proberen de kleinste al met druk om te laten gaan!) Maar als je dan ziet dat een Mick Nelen een aanloop neemt en dan net doet of hij hard de bal in de hoek wilt schieten maar op het laatste moment rustig een stiftje afgeeft, die jammer genoeg voor hem en zijn team op de lat belandde, dan vertoont dit een stukje lef en vertrouwen. Een ieder was even verbaasd na het nemen van zo een penalty in de finale. Uiteindelijk werden de penalty serie beter genomen door het team van Opdam en die gingen er dus vandoor met de 1e prijs.
Na een lekkere warme douche gingen de teams met z’n allen naar de businessclub in het stadion, waar een gezamenlijke maaltijd genuttigd werd. Er was genoeg voor iedereen.

Na het eten werd er een voetbalquiz gehouden, met vele vragen over heden en verleden. De teams van het Oliebollen-toernooi gingen weer bij elkaar zitten om de vragen van de quiz te beantwoorden. Ook hier was het WIJ GEVOEL weer zichtbaar. Iedereen moest zijn steentje bijdragen om eventueel de quiz te kunnen winnen. Soms weten de jeugdspelers nog meer dan de spelers van het 1e. Uiteindelijk werd de quiz door het team van Lindenbergh gewonnen. Ze kregen dan ook uit handen van Arie Obdam een mooie medaille omgehangen en gingen daarna op de foto als winnaars. De winnaars van het Oliebollen voetbal toernooi kregen ook een mooie medaille en gingen uiteraard ook trots op de foto.
Het was een top dag waar een ieder super van genoten heeft. Deze activiteit zal dan ook een vervolg gaan krijgen.

Kijk rechts in het menu voor het filmpje.

Foto's: Rob Lezer