Terugblik resultaten Jeugdopleiding

• zondag, 25 dec 2011

Even een terugblik op de 1e seizoenshelft van de jeugdselecties.

De A1 van FC Volendam staat op dit moment op de 4e plaats. Het elftal van Richard Stricker doet het redelijk tot goed en in deze selectie zit ook een aantal talenten van wie FC Volendam misschien in de toekomst de vruchten kan plukken.

De A2 vinden we in de standenlijst ook terug op een 4e plaats. Na een moeizame start begint de A2 onder leiding van Koen Stam te draaien. De laatste weken klimt de A2 op de ranglijst.

De B1 is ook bezig aan een opmars. Het team van Stanley van Kesteren staat op dit moment ook al op een 4e plaats. Wie weet kan onze B1 nog rol van betekenis gaan spelen voor de koppositie want de verschillen zijn klein met de ploegen die boven FC Volendam B1 staan.

Dennis Groot heeft met de B2 ups en downs gekend met zijn team. Ze wisselen hele goede wedstrijden af met mindere. Dit past in het beeld van deze leeftijd. De B2 staat op dit moment, je gelooft het niet, ook op de 4e plaats.

FC Volendam C1 van Sander Riesener heeft het zwaar. Dit komt mede door dat onze C1 niet zo fysiek is en de tegenstanders vaak wel. Desalniettemin hebben wij alle vertrouwen in onze C1 spelers. De voorlaatste wedstrijd werd er nog gelijk gespeeld op de toekomst tegen koploper Ajax C1. De C1 staat op dit moment op een 10e plaats.

De C2 dat onder leiding staat van Egbert Boxma doet het uitstekend in de competitie. Tussen alle grote clubs staat onze C2 op een 3e plaats. Dat is een groot compliment voor de spelers van de C2. Dit elftal heeft heel wat talenten in de gelederen. Door deze prestatie mag onze C2 in het 2e gedeelte tegen de bovenste zes teams uit de competitie gaan uitkomen.

De D1 van FC Volendam doet het ook uitstekend met als trainer Bram Berkhout. De D1 staat op dit moment, je raadt het al, op een 4e plaats. Deze positie lijkt wel heilig in onze opleiding. Ook in deze competitie komen ze uit tegen de grote clubs van Nederland. Dus ook dit is een uitstekende prestatie van onze talenten.

De D2 van Patrick Tax heeft het moeilijk in hun competitie. Dit komt mede doordat ze tegen ‘een jaar ouder’ moeten uitkomen. Hierdoor komen ze vaak fysiek te kort, maar we zijn ervan overtuigd dat ook de D2 zich zal handhaven in deze competitie. Ze staan op dit moment op een 10e plaats.
De allerkleinsten bij ons, de E-Top dat onder leiding staat van Hans Bond, staan dik bovenaan en spelen echt hele leuke wedstrijden. Het plezier straalt ervan af. We wensen alle jeugdselecties en hun staf heel veel succes voor de tweede seizoenshelft. Jullie zijn onze trots!