Top 3-notering op het spel tegen Jong Ajax

• woensdag, 04 mrt 2020

Afgelopen vrijdag sloeg FC Volendam een aanval van achtervolger Go Ahead Eagles op de vierde plek af door met 2-2 gelijk te spelen. Vanavond kruipen de mannen van Wim Jonk zelf in de rol als jager als Jong Ajax op bezoek komt. De aftrap in het Kras Stadion is om 20:00 uur.

Het verschil tussen nummer vier, FC Volendam en Jong Ajax, de huidige nummer drie, bedraagt tien speelrondes voor het einde van de Keuken Kampioen Divisie slechts twee punten. Bij een overwinning in eigen huis wipt FC Volendam over de Amsterdammers heen. Sowieso is het duel met de Amsterdamse beloftenploeg een bijzondere. Zo hebben onder anderen Francesco Antonucci, Martijn Kaars en trainer Wim Jonk een verleden in de hoofdstad.

Eerder dit seizoen versloegen de Palingboeren Jong Ajax met 3-1. Nick Doodeman, Marco Tol en Antonucci vonden zich die maandagavond op Sportpark de Toekomst terug op het scorebord. Ryan Gravenberch, die inmiddels het overgrote deel van zijn wedstrijden in het eerste van Ajax speelt, redde de Amsterdamse eer.

Jong Ajax draait net als de afgelopen seizoenen bovenin mee. De ploeg van trainer Mitchell van der Gaag is met 72 doelpunten de meest productieve ploeg van de Keuken Kampioen Divisie. Aanvaller Lassina Traoré is met dertien treffers de topscorer van Jong Ajax, maar ook hij maakt inmiddels geregeld minuten in de hoofdmacht. Sinds de winterstop maken beloften als Naci Ünüvar en Sontje Hansen geregeld hun opwachting in Jong Ajax. Daarentegen incasseerde de ploeg ook al 43 tegendoelpunten.

FC Volendam was zes keer eerder gastheer voor Jong Ajax. Tweemaal won FC Volendam, twee keer wonnen de Amsterdammers en even zo vaak werd er gelijkgespeeld. Vorig jaar was Het Nieuwe Oranje aan de Dijk heer en meester in het duel met Jong Ajax. Door treffers van Boy Deul, Teije ten Den en Nick Doodeman werd het 3-1.

Leuk weetje is dat FC Volendam altijd weet te scoren tegen de Amsterdamse beloften. Echter op de eerste confrontatie na lukte dat Jong Ajax ook. Het belooft dus een open wedstrijd te worden met een garantie op goals. Dit spektakel wil je toch niet missen? Kom en schreeuw de Palingboeren naar een nieuwe overwinning!

Laatste vijf ontmoetingen

26-10-18 | FC Volendam - Jong Ajax: 3-1
Boy Deul, Teije ten Den & Nick Doodeman

20-04-18 | FC Volendam - Jong Ajax: 1-2
Gerry Vlak

21-10-16 | FC Volendam - Jong Ajax: 1-1
Kevin van Kippersluis

22-04-16 | FC Volendam - Jong Ajax: 1-1
Elson Hooi

06-02-15 | FC Volendam - Jong Ajax: 3-4
Brandley Kuwas (2x) & Kevin Brands

Scheidsrechter

De wedstrijd staat onder leiding van de 24-jarige Jannick van der Laan. Langs de lijn wordt hij geassisteerd door de heren Kucukerbir en van der Vrande.

Scoor je ticket

Heb je nog geen kaartje voor de wedstrijd tegen de Amsterdamse beloften? Bestel hem dan via www.fcvolendamtickets.nl of koop jouw ticket aan de stadionkassa.

De wedstrijd is weer te volgen via ons Twitter-account @fcvolendam en de Story op Instagram. De hashtag van deze wedstrijd is #voljaj.

Historie

Wil je weten hoe de wedstrijden tussen FC Volendam en Jong Ajax de afgelopen seizoenen zijn geëindigd? Kijk dan hier!

Tekst: Dennis van Putten