Top betaald voetbalclubs op 3-daags ‘onder 21’ jeugdtoernooi bij FC Breukelen

• vrijdag, 17 apr 2009

FC Breukelen gaat op 22, 23 en 24 mei voor de eerste maal een top jeugdtoernooi organiseren voor elftallen onder de 21 jaar. Dit toernooi dat een jaarlijks terugkerend evenement moet gaan worden zal worden gespeeld op het Sportpark Broekdijk Oost in Breukelen, de thuishaven van FC Breukelen.

Even voorstellen:

De eredivisieverenigingen Utrecht, Volendam en Sparta zullen met hun selecties naar Breukelen komen, evenals Haarlem, AGOVV en Dordrecht. Tophoofdklasser jong AFC Amsterdam samen met jong FC Breukelen completeren het deelnemersveld van deze eerste editie. De amateurs mogen spelen met spelers tot 23 jaar in tegenstelling tot de profs die dus spelen met spelers tot 21 jaar.

Vele bekende gezichten uit de regio zijn dus aanwezig in Breukelen tijdens dit toernooi . FC Utrecht (met oud FC Breukelen trainer Robbie Alflen), evenals het HFC Haarlem van Mijdrechtenaar en oud Argon trainer Jan Zoutman en hoofdklasser AFC met oud Breukelen zaterdag trainer Cor ten Bosch. Door de Utrechtse trainers Gert Kruys (FC Dordrecht) en Frans Adelaar (Volendam) zijn er contacten gelegd met deze BVO’s, dus ook hier bekende gezichten. Tenslotte het AGOVV van de nieuwe FC Utrecht spits Dries Mertens staat onder leiding van John van den Brom, de man die jarenlang bij AJAX de jeugd onder zijn hoede had. Dit zijn de 8 toppers die het gaan doen op de eerste editie van dit prachtige jeugdtoernooi in de regio Utrecht. Het toernooi wordt dit jaar gespeeld op vrijdag 22 mei (va 17.00), zaterdag 22 mei en zondag 23. Plaats van handeling is het hoofdveld van FC Breukelen.

Uitstraling
:
Vele toekomstige toppers zullen gaan deelnemen aan het toernooi. De diverse hoofdtrainers hebben aangegeven met hun beste jeugdselecties naar Breukelen te komen. “Dit toernooi moet voor iedere voetballer een ideale gelegenheid zijn om zich in de picture te spelen. Het vormt tevens een mooi einde van een lang voetbalseizoen”, aldus Wilco van Schaik namens de organisatie. Van Schaik is zeer tevreden over het deelnemersveld van deze eerste editie. “Als je met clubs als Utrecht, Sparta en Volendam uit de eredivisie mag beginnen en uit de Jupiler Leaque met Dordrecht, AGOVV en Haarlem in combinatie met een amateurclub met rijke historie als AFC Amsterdam en ons eigen FC Breukelen mag je spreken van een toptoernooi voor de eerste keer.”

FC Breukelen:
FC Breukelen heeft zelf een goede jeugdopleiding waardoor de eersteklasser met een zeer representatief elftal kan optreden tijdens deze 3-daagse. “Bij FC Breukelen is de laatste jaren veel geïnvesteerd in de jeugdopleiding. Louter gediplomeerde oud spelers staan inmiddels aan het hoofd van de topselecties. Dit betekent kwaliteit, maar ook is het goed voor de cultuur van onze vereniging. In de onderbouw wordt er eveneens hard gewerkt om stappen te maken. Dit jeugdtoernooi is een mooi visitekaartje voor liefhebbers richting talentvolle jonge spelers die door willen breken om eens in Breukelen te gaan kijken. “Bij ons krijgen jonge spelers de kans te rijpen in een professionele omgeving, binnen een echte voetbalcultuur, dit geldt voor zowel de jeugd als de seniorenafdeling”, aldus Herman Jansen, voorzitter van de stichting topvoetbal FC Breukelen.

Het is niet alleen voetbal:
Tijdens het gehele weekend zullen er vele festiviteiten op het sportpark plaatsvinden, waaronder optredens van artiesten op de vrijdagavond en zaterdagmiddag. DJ’s zullen elke dag voor de nodige sfeer in en rondom de kantine zorgen. Kortom het beloofd een waar voetbalfeest te worden aan de Broekdijk Oost in Breukelen. Waarmee de jonge fusieclub (voort gekomen uit CSV Vitesse en VV Nijenrodes) nog maar eens laat zien flink aan de weg te timmeren. .

Tot slot:

Op zaterdagmiddag zal er tijdens de pauze, een wedstrijd gespeeld worden tussen FC Breukelen D1 en de FC Utrecht D1 Selectie.
De finale is zondag 24 mei om 15.00 uur. Wie zich in dit deelnemersveld tot winnaar kan laten kronen, gaat ongetwijfeld een grootse toekomst tegemoet. Deelnemersveld FC Breukelen ‘onder 21’ toernooi 2009: Jong FC Utrecht
Jong Sparta Rotterdam Jong FC Volendam Jong FC Dordrecht Jong HFC Haarlem Jong AGOVV Jong AFC Amsterdam Jong FC Breukelen

Datum: Vrijdag 22 mei, zaterdag 23 mei, zondag 24 mei
Locatie: Sportpark broekdijk Oost, FC Breukelen te Breukelen