Topper tegen De Graafschap bij competitiehervatting

• woensdag, 08 sep 2021

Na een week zonder wedstrijd is de batterij van de FC Volendam-selectie volledig opgeladen. Vrijdagavond wordt de competitie hervat met een kraker. De Volendamse formatie reist af naar De Vijverberg, om het daar op te nemen tegen De Graafschap. De wedstijd begint om 20.00.

De Graafschap is het seizoen goed begonnen. Uit vier wedstrijden werd er enkel verloren van Roda JC (0-3). De Superboeren wonnen van MVV (1-3), NAC Breda (2-0) en FC Emmen (0-2). Trainer Reinier Robbemond heeft zijn team een nieuwe impuls in de voorhoede gegeven. Danzell Gravenberch, Giovanni Korte, Hicham Acheffay (ex-FC Volendam) en Mees Kaandorp zijn de nieuwe namen voorin. Verder werd er ervaring binnen gehaald met oude bekende Hidde Jurjus en de transfervrije Jeffry Fortes.

Bijzonder weerzien

De wedstrijd op de Vijverberg wordt een bijzonder weerzien voor Daryl van Mieghem. De Volendamse buitenspeler speelde in totaal 154 wedstrijden voor de Superboeren. Aan zijn verblijf in de Achterhoek kwam afgelopen zomer een einde, waarna FC Volendam hem inlijfde. Daarnaast vertrokken ook Ralf Seuntjens (NAC), Mohamed Hamdaoui (Zira FK) en Toine van Huizen (FC Dordrecht) bij de Doetinchemse club.

FC Volendam en De Graafschap speelden 35 keer eerder tegen elkaar. Negen keer wonnen de Volendammers en negen keer werden de punten gedeeld. De laatste overwinning op De Vijverberg was vorig seizoen. FC Volendam won met 2-5 door doelpunten van Derry John Murkin, Boy Deul, Franco Antonucci en Nick Doodeman (2x). Dat seizoen won FC Volendam ook in de voorbereiding op de Vijverberg: 1-2. Wedstrijden tegen De Graafschap staan garant voor doelpunten, er werd precies honderd keer gescoord door beide teams in 35 wedstrijden.

Laatste vijf wedstrijden

24-01-2021 | FC Volendam - De Graafschap: 1 - 4
Martijn Kaars

07-11-2020 | De Graafschap - FC Volendam: 2 - 5
Derry John Murkin, Boy Deul, Franco Antonucci en Nick Doodeman (2x)

09-08-2020 | De Graafschap - FC Volendam: 1 - 2 (oefenduel)
Jari Vlak, Martijn Kaars

20-12-2019 | FC Volendam - De Graafschap: 3 - 3
Jari Vlak, Gijs Smal en Franco Antonucci

23-08-2019 | De Graafschap - FC Volendam: 3 - 0

09-02-2018 | De Graafschap - FC Volendam: 2 - 1
Joey Veerman

ESPN, Instagram & Radio

De wedstrijd tegen De Graafschap wordt live uitgezonden op ESPN 2. Daarnaast is het duel te volgen via het Twitter-verslag en via onze story op Instagram. Daarnaast doet NH Sport live radioverslag van de wedstrijd. De aftrap is om 20:00.

Kaartverkoop

Voor de wedstrijd tegen De Graafschap zijn 367 kaarten beschikbaar gesteld. Supporters kunnen naar Doetinchem afreizen per auto of georganiseerde busreis. Autokaarten voor De Graafschap-uit zijn vanaf heden te koop in de fanshop en bedragen € 10,-. De kosten voor de busreis én het wedstrijdticket zijn in totaal € 25,-. Bekijk hier alle informatie.

Coronacheck app

Voor dit duel worden de maatregelen van de Rijksoverheid gevolgd. Daarom heb je naast een wedstrijdkaart ook een negatieve testuitslag, herstel- of vaccinatiebewijs nodig. Dit bewijs dien je middels de gratis CoronaCheck app bij toegang te tonen. Ben je nog niet volledig gevaccineerd of heb je nog geen vaccinatiebewijs? Dan dien je binnen 24 uur voor aanvang van de wedstrijd een eenmalige gratis sneltest te doen via testenvoortoegang.nl. Let op: dit verloopt niet via FC Volendam.

Zorg dus voor een werkende QR Code. Die krijg je:
- 14 dagen na je laatste vaccinatie;
- of via een herstelbewijs, waarmee je aantoont dat je corona hebt doorstaan. Hiervoor dien je positief te zijn getest door de GGD. Ook dient je positieve coronatest ouder dan 11 dagen te zijn en niet langer geleden dan 180 dagen.
- of bij een negatieve test via Testen Voor Toegang. Deze is 24 uur geldig.