Trainingskamp in Garderen (dag 2)

• woensdag, 13 jul 2016

Dag 2 begon zo als altijd met een gezamelijk ontbijt. Om 08:00 uur was iedereen present aan de ontbijttafel. Dit ter voorbereiding op de training van 10:00 uur. Ideaal voor de spelers is, dat ze vanuit het hotel binnen 5 minuten op de fiets op de velden van de Veluwse Boys staan. Al snel bleek dat Jermano Lo Fo Sang een lichte blessure heeft opgelopen, hij startte daarom niet aan de training. Ook Nick Zeijlmans stapt met lichtte knie klachten uit en brengt de training niet tot een goed einde.
De ochtendtraining verloopt relatief rustig, dit in verband met het partijspel 11x11 die gepland staat in tijdens de middagtraining. De ochtendtraining bestaat naast de loopvormen en de kleine positiespelen voornamelijk uit het inslijpen van spelhervattingen en het inslijpen van aanvalspatronen. Door de regen ligt het veld er fantastisch bij en hoeft er niet gesproeid te worden.

{foto1}

Tijdens de lunch om 12:00 uur begint het te regenen. De technische staf duiken op hun buienradar-app om te kijken of de middag planning niet in de war loopt. Rond 14:00 uur schijnt echter weer de zon en maken de spelers zich op voor de trainingswedstrijd die om 14:30 van start gaat.

Twee teams van FC Volendam-spelers maken elkaar het leven zuur op het trainingsveld. De overige spelers trainen op het veld ernaast. Diverse spelers worden doorgewisseld zodat iedereen zijn minuten kan maken. Beide teams spelen goed in de organisatie dus is het lastig scoren. Een afstandschot van Kevin Visser beland op de kruising! De wedstrijd wordt uiteindelijk beslist door een buitenspelgoal (wel of niet) van Jack Tuijp. De beelden zullen duidelijkheid verschaffen.

Na het diner gaan diverse spelers kijken bij de oefenwedstrijd tussen NEC en Almere City FC.