Trainingsweek eindigt met winst in Echt *(update incl. video)

• zaterdag, 17 jul 2010

Na de oefenwedstrijd in Goes (1-5) volgde deze vrijdagavond een laatste oefenwedstrijd tegen EVV in Echt. Op de weg terug naar huis zou Volendam te maken krijgen met een zeer gemotiveerde tegenstander. De Limburgse Topklasser verloor met 0-4 van VVV-Venlo, maar klopte afgelopen dinsdag het Duitse Borussia Mönchengladbach met 2-1. De spelers van de thuisclub leefden een paar dagen op wolken. Met tien dagen vrijaf in het vooruitzicht verwelkomden ze FC Volendam zeer warm!
Bij rust was het 0-0. FC Volendam zette goed druk, kreeg ook een paar mooie kansen, maar de scherpte om goed af te ronden ontbrak. Kennelijk zat de pittige training van de ochtend nog in de benen. Op doel was Theo Zwarthoed ook een paar keer heel attent.

De tweede helft was van korte duur, omdat het noodweer zich steeds nadrukkelijker van zijn zwartste en natste kant liet zien. Na een ruim kwartier was het voetballen te gevaarlijk geworden. Op dat moment leidde FC Volendam door een doelpunt van (rechtsachter) Maikel van der Werff, die een vrije trap in een keer tegen het net joeg. Even daarvoor had Jack Tuijp Volendam al op voorsprong kunnen zetten, maar miste net dat laatste zetje. De trainer was na afloop tevreden over het vertoonde spel. De vorm waar Volendam naar toe wil groeien, was al goed zichtbaar.