Twaalf kinderen beleven geweldige VIP-trip naar AZ - FC Volendam

• dinsdag, 01 nov 2022

Een enthousiaste groep van twaalf jongens mocht als winnaar van de FC Volendam Quiz als mascotte mee naar AZ – FC Volendam in het AFAS stadion. De enthousiaste jongens stonden om 14:00 uur te trappelen om samen met hun papa of mama in een luxe bus te stappen. Voordat we aankwamen in Alkmaar, hebben we in Purmerend een korte tussenstop gemaakt om een hapje te eten.

Nadat alle buikjes gevuld waren zijn we doorgereden naar het AFAS Stadion. Daar stonden begeleiders vanuit AZ om ons op te vangen. Na een korte introductie en uitleg heeft iedereen zich omgekleed en hebben we nog een paar keer geoefend om netjes mee te lopen met de spelers. Nadat we met de FC Volendam-spelers mee het veld op waren gelopen, hebben we snel weer omgekleed en zijn we op de tribune gaan zitten om de wedstrijd te kijken. Iedereen was net op tijd om de rode kaart van Dani de Wit te zien.

Onvergetelijke ervaring

Helaas kon FC Volendam in de eerste helft de overtalsituatie niet omzetten in een voorsprong en keken we tegen een 2-0 achterstand aan. Gelukkig scoorde Henk Veerman snel een tegentreffer en hebben we een erg spannende tweede helft gezien. Jammer genoeg verloor FC Volendam nipt, maar ondanks de nederlaag hebben de jongens een geweldige wedstrijd gezien in een sfeervol stadion.

Na de wedstrijd stond de bus de jongens alweer op te wachten om terug te rijden naar Volendam. Rond 20:00 uur waren we weer terug in het dorp en zijn de jongens met een onvergetelijk verhaal huiswaarts gekeerd.

Lid worden van de Kidsclub?

Ook deelnemen aan evenementen van de Kidsclub? Word dan lid van de FC Volendam Kidsclub! Kom voor inschrijvingen naar de receptie van het Kras Stadion.