Uithaal van Blommestijn verkozen tot LUTZ doelpunt van de maand april / mei

• vrijdag, 10 jun 2022

Met een overweldigende meerderheid hebben de fans van FC Volendam het doelpunt van Koen Blommestijn verkozen tot LUTZ doelpunt van de maand april / mei. De uithaal van doelpuntenmachine Blommestijn gooide de wedstrijd tegen De Graafschap definitief in het slot en zorgde voor een indrukwekkende ontlading in het Kras Stadion.

In een wedstrijd waar FC Volendam het enorm lastig had met De Graafschap was de ploeg van Wim Jonk toch op voorsprong gekomen door goals van Robert Mühren en Daryl van Mieghem. Nadat doelman Filip Stanković FC Volendam op de been hield werd de ingevallen Blommestijn in de omschakeling bediend door Franco Antonnuci. De aanvaller zette de verdediging van De Graafschap met een perfect uitgevoerde schaar op het verkeerde been en haalde vervolgens verwoestend uit in de korte hoek.