Uitreiking Bronzen Stier

• dinsdag, 08 feb 2011
  • Leestijd: 1 minuut

Voorafgaand aan de wedstrijd FC Volendam – FC Den Bosch werd de Bronzen Stier aan FC Volendam uitgereikt. Als nummer twee van de tweede periode pakte FC Volendam deze prijs. Het team van trainer Gert Kruys eindigde weliswaar vier punten achter FC Zwolle. Maar omdat de club uit Overijssel ook de eerste periode al won, schoof de tweede periodetitel door naar de Wijdbroeken. Die zagen AGOVV Apeldoorn tot tweemaal toe haar kansen op de tweede periode verspelen door uit de laatste twee duels (BV Veendam en Sparta Rotterdam) geen enkele driepunter te sleuren.

Alle trainers en aanvoerders van de clubs uit de Jupiler League verkozen Art Langeler van FC Zwolle tot beste trainer en FC Emmen-middenvelder Tjaronn Chery tot grootste talent. Op basis van de ranglijst eiste  FC Zwolle-spits Sjoerd Ars (topscorer) de andere Stier voor zich op.