Uitstekend resultaat E2-selectie op HET Ajax toernooi

• vrijdag, 16 okt 2009

Woensdag 14 oktober hebben de jongens van de FC Volendam E2 een schitterend resultaat behaald op het sterk bezette HET Ajax toernooi. Nadat ze vorig jaar als de F1 al een finale plaats wisten te behalen in het uit 48 teams bestaande deelnemersveld, deden ze het dit jaar heel verrassend dunnetjes over als de E2. In een deelnemersveld met o.a. Ajax (E-top), AFC (E-top), Haarlem, Zeeburgia en verschillende teams, die zowaar als D- team al 11 tegen 11 spelen en voor de rest bijna allemaal 2e jaars E-tjes, verraste ons eigen FC Volendam-team met allemaal 1e jaars E-tjes (uit eigen dorp!! en zelfs 3 invallers uit de E-4) door wederom een finaleplaats te halen in dit toernooi, waar 9 tegen 9 werd gespeeld van strafschopgebied tot strafschopgebied (en dat hadden de jongens dus nog NOOIT gedaan !!!).

De eerste wedstrijd was tegen OSV op het Hoofdveld en was er meteen een zoals we ze willen zien, met fanatiek en verzorgd voetbal werd het een mooie 4 - 0 overwinning (doelpunten Kees de Boer, Cees Schilder en Teun Stevense 2x). Daarna volgde de wedstrijd tegen DWS en ook die werd heel goed gewonnen (2-0, 2x Jim Beers). Als 3e poule wedstrijd stond Almere op het programma. Het best wel fysiek sterke Almere liet niet met zich spelen en ging ook fanatiek van start. Maar na een mooie aanval stond Kees de Boer klaar om de terugvallende bal vanaf 15 m keihard met links binnen te schieten (1-0). Almere ging ook in de aanval maar onze verdediging onder leiding van Brian Plat hield goed stand en het werd 2-0 na een goede onderbreking en tevens pass van Kees op de vrij lopende Frenk Schilder, die de bal op hele mooie wijze koelbloedig afrondde. Daarna maakte Kees de Boer er met een mooie vrije trap ook nog 3-0 van, voordat Almere de eerste tegentreffer kon aantekenen (3-1).

{foto1}

De 4e wedstrijd was tegen Legmeervogels, de nog enige concurrent in de poule en mocht dus niet verloren gaan omdat zij ook alle partijen hadden gewonnen. In een mooie op en neer gaande wedstrijd was het toch Volendam dat op 1-0 kwam. Na een schitterende dieptepass van Kees maakte Jim Beers een schitterend doelpunt met een stift over de uitkomende keeper. Hierna werd het pas echt spannend. Legmeervogels ging op zoek naar de gelijkmaker maar kwamen elke keer niet langs onze solide verdediging Milan Blom, Brian Plat, Rick de Boer en Dylan de Groot. We dachten de punten al binnen te hebben maar in de laatste minuut was het dan toch raak, na heel slap uitverdedigen mocht de spits toch nog de 1-1 maken.

Nu kwam het allemaal op de laatste poulewedstrijd aan, de stand (en ook het doelsaldo) was precies gelijk met Legmeervogels en dus ging het er om wie het meest ging scoren in de laatste wedstrijd.
Dat kwam goed zeiden de jongens en ze hielden woord, Na 15 seconde was het 1-0 door Frenk Schilder. Nadat Kees de Boer er 2-0 van had gemaakt was het de beurt aan onze keeper Stef Koning (die een sterk toernooi keepte) om ons in de race te houden: hij hield de aan Aalsmeer toegekende strafschop op een schitterende manier tegen. Hierna gingen we onder aanvoering van de middenvelders Mike Eerdhuizen en Kees de Boer op zoek naar doelpunten. Na een aantal mooie aanvallen wisten Ruud Plat en Jim Beers het net nog te vinden ( 4-0). Door deze uitslag waren we verzekerd van de halve finale.

{foto2}

In de halve finale moesten we (ook verrassend) tegen Pancratius, Het was een echte wedstrijd welke elke kant heen kon. Volendam kwam op 1-0 door een heel goed uit een corner ingekopte goal van Jim Beers. We konden helaas de voorsprong niet vasthouden zodat penalties de beslissing moesten brengen. Brian Plat en Jim Beers waren heel koelbloedig en trefzeker en beide strafschoppen van Pancratius werden door Stef Koning tegen gehouden zodat we ook deze wedstrijd wonnen en doorgingen naar de finale.

Deze finale moest gespeeld worden tegen de E-Top van AFC. Die hadden in de andere halve finale met strafschoppen gewonnen van Ajax (met 7 jongens van de E-Top). Het wel heel erg fysiek sterke AFC (echt ruim 1 kop groter !!) kwam al snel op 1-0 door een rommelgoal uit een corner. Nadat we van de ergste schrik waren bekomen, kwamen er ook voor ons kansen: een mooie vrije trap van Kees ging maar rakelings naast en een hard afstandschot van Frenk werd tegengehouden door de keeper. Het compleet leeg-gespeelde Volendam kon daarna geen vuist meer maken zodat het goed spelende AFC de wedstrijd rustig uit kon spelen en zodoende de 1e plaats haalde.

Nadat de prijsuitreiking vanaf het balkon gedaan was en wij de prijzen (een mooie beker en het met ze allen mogen bezoeken van een wedstrijd in de arena van Ajax) in ontvangst hadden genomen gingen we met een trots en voldaan gevoel richting ons dorp.

Jongens van de E2, dit is een prestatie om trots op te zijn...... TOP !!