VAB Afbouw toont sympathie voor fans FC Volendam en draagt naam van Supporterscafé

• zondag, 29 aug 2021

In de rubriek Wij Blijven Oranje spreken we met bedrijven die FC Volendam ook volgend seizoen trouw blijven als sponsor. Ook de Volendammer Afbouw Groep (VAB) verlengt het contract en krijgt een sponsorpakket toebedeeld dat op het lijf is geschreven. Met het naamgeverschap van het VAB Supporterscafé, voorheen Aan de Dijk, wil het iets terug doen voor de supporters van FC Volendam.

‘De VAB’, zoals het bedrijf in de volksmond wordt genoemd, is al jarenlang sponsor van FC Volendam. Directeur Johan Kes vertelt dat medewerkers van het bedrijf nog altijd haast elke thuiswedstrijd bezoeken. “Wij zijn niet alleen sponsor, maar ook supporters die de club een warm hart toedragen. Daar willen wij graag een steentje aan bijdragen.”

Vanaf komend seizoen is VAB dus anders in de boeken te zien bij FC Volendam dan voorheen. verkooppunt Aan de Dijk, gevestigd onder de Jaap Jonk Tribune, zal vanaf komend seizoen de naam VAB Supporterscafé dragen. “Het was tijd voor verandering, een volgende stap in de beleving voor supporters. Door onze naam te koppelen aan het supporterscafé hopen wij hier een bijdrage aan te leveren. Veel personeelsleden van ons zitten elke thuiswedstrijd in het bekende café waardoor wij deze associatie graag wilden maken.” Met deze actie wordt het topsponsorschap van VAB uitgebreid.

Bijdrage sfeeracties

Afgelopen vrijdag werd het VAB Supporterscafé feestelijk geopend. Daarnaast had VAB Afbouw goed nieuws voor de supporters. Tijdens de opening werd niet alleen voor alle aanwezigen een rondje weggegeven, ook maakte Kes bekend een flinke bijdrage te doen voor sfeeracties van supporters. Dit kon rekenen op gejuich bij de fans. Kes: “De Volendamse fans hebben met de coronapandemie niet de makkelijkste tijd achter de rug. Supporters zijn heel belangrijk bij een club. Doordat het voor fans niet mogelijk was wedstrijden te bezoeken was het gejuich en gezelligheid een hele tijd achterwegen. Dit moet weer een opstart maken en daar willen wij graag aan bijdragen door de supporters een unieke een mooie ervaring te geven.”

Commercieel manager Mike Tol is heel enthousiast over de nieuwe samenwerking met VAB. “De visie van Johan, waarom zij het VAB Supporterscafé willen sponsoren, maakt het nog mooier. Fans horen ook de beste en mooiste ervaring krijgen als zij hun favoriete voetbalclub bezoeken. Samen hebben we een sponsorschap samengesteld dat volledig aansluit bij wat VAB Afbouw belangrijk vindt; de fans. De perfecte deal waarvan vooral de supporters de grote winnaar zijn.”

Sport belangrijk

De Volendammer Afbouw Groep is trots op de samenwerking en vindt het ook belangrijk om andere sporten in Volendam te steunen. “Sport vinden wij heel belangrijk. Het is natuurlijk heel mooi dat je een professioneel voetbalteam in het dorp hebt en dat je daar als sponsor zijnde deel van uit mag maken. Niet alleen steunen wij FC Volendam, ook bij kleinere clubs dragen wij ons steentje bij om zo de jeugd te kunnen laten sporten.”