Van de Ven en El Kadiri opgeroepen voor voorlopige Oranje-selecties

• donderdag, 12 mrt 2020

Micky van de Ven (18) en Ibrahim El Kadiri (18) kunnen zich mogelijk opmaken voor een serie interlandduels. De talentvolle spelers van FC Volendam zijn door de KNVB opgenomen in de voorselecties van respectievelijk Oranje Onder 19 en Oranje Onder 18. Vrijdag 20 maart wordt de definitieve selectie bekendgemaakt.

Na een succesvolle trainingsstage afgelopen week in Zeist is Van de Ven dus wederom in het oog gesprongen van bondscoach Bert Konterman. Oranje Onder 19 maakt zich op voor de volgende serie interlands in het kader van de UEFA Elite Round. De verdediger speelde dit seizoen twintig duels voor FC Volendam en is haast niet meer weg te denken uit het team van trainer Wim Jonk.

Voor El Kadiri staat er mogelijk een buitenlandse trip te wachten. Voor een serie oefenwedstrijden reist Oranje Onder 18 af naar Mexico. Daar speelt het een dubbele ontmoeting met de leeftijdgenoten uit Mexico. El Kadiri was met twee doelpunten in de afgelopen twee wedstrijden belangrijk voor FC Volendam. De buitenspeler maakte dit seizoen tien keer zijn opwachting in de hoofdmacht en scoorde drie keer. Ook namens Jong FC Volendam laat El Kadiri zich gelden. In de Tweede Divisie is hij goed voor drie treffers en was zesmaal aangever.

Mochten de spelers behoren tot de definitieve selecties, dan ontbreken zij voor FC Volendam in de competitiewedstrijd tegen MVV Maastricht op zondag 29 maart.

Programma Oranje O19

Nederland - Finland, woensdag 25 maart 2020, 19:00 uur, Achilles 1894, Assen
Nederland - Zwitserland, zaterdag 28 maart 2020, 16:00 uur, Harkemase Boys, Harkema
Tsjechië - Nederland, dinsdag 31 maart 2020, 19:00 uur, Achilles 1894, Assen