Van fan tot sponsor; Ron Steur van QStylez blijft verbonden

  • vrijdag, 30 apr 2021
  • Leestijd: 3 minuten
  • Bron: FC Volendam

In de rubriek Wij Blijven Oranje spreken we met bedrijven die FC Volendam ook volgend seizoen trouw blijven als sponsor. Ron Steur van QStylez Web & Reclamebureau was niet moeilijk over te halen. Als fan en als sponsor blijft hij op verschillende manieren verbonden aan FC Volendam.

“Het logische antwoord op de vraag waarom we hebben verlengd is: waarom niet?”, vertelt Ron Steur, directeur van het bedrijf. “De club heeft het steeds beter voor elkaar. Er heerst echt een positieve vibe.” QStylez heeft bij FC Volendam business seats, reclame op de ledboarding en is tevens spelerssponsor van Samir Ben Sallam. “En ik heb nog een aantal losse, aparte dingetjes gedaan voor de club. Ze wisten me altijd goed te vinden.”

Belangrijk onderdeel

Als er straks weer publiek welkom is bij de wedstrijden van FC Volendam, hoopt Steur weer klanten te kunnen meenemen naar thuisduels van de club. Het bedrijf heeft er zo’n zevenhonderdvijftig. “Al ga ik persoonlijk niet heen met het idee dat ik moet gaan netwerken. Als het gebeurt, dan gebeurt het. Wel probeer ik ze soms over te halen mee te gaan naar FC Volendam of ook aan te haken bij te club. Bovenal gaat mij om de gezellige avond. Met als kers op de taart een overwinning van FC Volendam.”

Voor Steur is FC Volendam een belangrijk onderdeel van zijn leven. “Ik ben supporter sinds ik me kan herinneren. Voor mij is het dan knip en klaar: als je een eigen bedrijf hebt en je kunt het missen, dan hoort het er gewoon bij. Ik ben zo gemakkelijk over te halen als het om de club gaat. Het klinkt misschien gek: maar als het goed gaat met de club, dan voel ik me simpelweg beter. Het werkt gewoon door.”

Constant in ontwikkeling

Steur ziet overeenkomsten tussen QStylez en FC Volendam. “Bepaalde sleutelwoorden als ‘aanvallend’ en ‘creatief’, zo proberen wij het werk zelf ook aan te vliegen. We staan altijd aan en zorgen ervoor dat we voorop blijven lopen in ontwikkeling. Zonder opdringerig te zijn, want daar hebben de mensen een hekel aan. En bij voetbal zijn de spelers ook constant in ontwikkeling. De meesten hebben het uiteindelijke doel om voor een nóg betere club uitkomen. Ik vind kennisoverdracht in mijn werk ook belangrijk. Je komt elkaar altijd en overal weer tegen en kunt elkaar helpen. Zo moet het ook zijn.”