Vanavond Hans de Koning in LOVE Sport Extra

• woensdag, 20 mei 2015
  • Leestijd: 1 minuut

De Koning(55) groeide op in Rotterdam en speelde voor de amateurclub RVV Blijdorp, op 18 jarige leeftijd vertrok hij naar AZ in Alkmaar om later bij FC Twente te gaan keepen. In de afscheidswedstrijd van speler Fred Rutten tegen FC Barcelona kwam abrupt een einde aan de carrière van De Koning toen hij zijn bekken brak, dus ongewild ook de afscheidswedstrijd van de keeper. Hans de Koning was toen al actief als keeperstrainer bij FC Twente om later weer terug te keren bij AZ en Fortuna Sittard in die zelfde functie. Bij die laatste club ging hij op eigen benen staan als hoofdtrainer, daarna was hij dat nog bij FC Dordrecht, FC Oss, AGOVV, Helmond Sport en nu voor het 3e en laatste seizoen bij FC Volendam. Tijd dus om dit seizoen te evalueren en waar ligt zijn eigen toekomst? Luisteren dus!!

Presentatie: Jack Mühren en Bert van der Poppe
Techniek: Frans Winter