Verschillende scholen in de prijzen bij het 4e BAL Toernooi

• maandag, 03 mrt 2014

Het is inmiddels een traditie geworden dat op de woensdag in de voorjaarsvakantie schoolteams het tegen elkaar opnemen in een handbal- en voetbaltoernooi. Plaats van handeling was dit keer alleen Opperdam oud. De voorgaande edities werd er gespeeld in twee zalen maar dit keer dus in één zaal. Dit jaar was er wel weer een wedstrijd tussen de selecties van HV Kras/Volendam en FC Volendam. De strijd om de Super-Bal-Cup was weer zeer spannend en voor het eerst in de geschiedenis van het toernooi gingen de heren van FC Volendam met winst van het veld en pakten zo de eerste prijs van het seizoen. Voordat de uiteindelijke kampioenen gekroond konden worden werd er een wedstrijdprogramma van maar liefst 50 wedstrijden (zowel handbal als voetbal) afgewerkt. Mooie acties volgden elkaar in zeer hoog tempo op en de spelvreugde was dan ook van de vele gezichten af te lezen. Niet alleen waren er veel teams (26 teams) aanwezig maar hadden ook veel ouders, opa's en oma's de weg naar Sporthal Opperdam gevonden. Ook deze keer was de organisatie in handen van de Kidsclub van FC Volendam i.s.m. Sport-koepel en HV Kras/Volendam!

{foto1}

Tijdens de prijsuitreiking zijn ook weer de 'multisport-talenten' bekend gemaakt. Een jongen en een meisje welke in beide sporten wist uit te blinken door talent, inzet en sportiviteit.

De officiële uitslag van het 4e Baltoernooi is als volgt:
Winnaar Jongens Groep 7: De Blokwhere
Winnaar Jongens Groep 8: De Blokwhere
Winnaar Meisjes Groep 7: De Zuidwester
Winnaar Meisjes Groep 8: Sint Petrusschool

De 'multisport-talenten' van het 4e Baltoernooi waren: (alle prijzen uitgereikt door Frook the Fox en Billy de Beer)
'Multisport-talent' Jongens: Joey van der Plas de Zuidwester
'Multisport-talent' Meisjes: Anouk Schilder van de JF Kennedyschool

Vanaf deze plaats willen wij alle deelnemers, toeschouwers, stagiaires en vrijwilligers bedanken voor hun inzet op deze dag!

Namens de organisatie:

Esther Binken / John Bont - Kidsclub FC Volendam