(VERSLAG) FC Volendam C2 wint toernooi Rosmalen

• woensdag, 13 jan 2016

Zaterdag gingen we vroeg op pad zonder trainer Rory Roubos maar met assistent-trainer Bas IJsselstijn en elftalbegeleider Peter Jonk die het deze zondag de scepter moesten zwaaien om in Rosmalen het jaarlijkse C2 toernooi te spelen . De organisatie had twee poules ingedeeld van zes ploegen met o.a. Willem II, AZ, NAC, KV Mechelen, Vitesse etc.

Wij begonnen om 10:30 uur de eerste wedstrijd van 2x 12 min. tegen Fortuna Sittard die we meteen winnend afsloten met 1-0 winst door Andrei Vossen . De tweede wedstrijd was om 11.30 tegen Willem II die met 2-1 verloren werd met een goal van Jaymillio Pinas . De derde wedstrijd was om 12:30 uur tegen FC Groningen/ Cambuur en die eindigde in een 1-1 met een fantastische goal uit een vrije schop van Daan Steur. Om 13:30 uur speelden we tegen Dordrecht en die wonnen we met 3-0 door goals van Jaymillio Pinas (2x) en Andrei Vossen. De laatste wedstrijd was tegen Brabant United en die werd met 1-1 gelijk gespeeld. Tot onze grote verrassing telde het onderlinge resultaat en werden we 1e in de poule.

De finale was tegen de winnaar van de andere poule en dat werd Vitesse . De krachten werden bij elkaar gesmeed en met een krachtige speech van Bas IJsselstijn werd de finale gespeeld om 15:45 uur. We kwamen 1-0 voor door Jaymillio Pinas en niet lang daarna werd het gelijk door een rommelgoal maar in het 2e deel van de wedstrijd maakte Jaymillio Pinas de winnende treffer en Volendam C2 had de 1e prijs behaald. Onder grote belangstelling werd de beker aan aanvoerder Daan Steur overhandigd en onze naam wordt in de beker gegraveerd en volgend jaar moeten wij weer terugkomen op het zeer goed georganiseerde toernooi in Rosmalen.

Peter Jonk (Elftalbegeleider)

De Huisfotograaf van OJC Rosmalen Joep von Berg was de hele dag langs de lijn te vinden. Zijn fotoreportage is te zien achter deze link.
Alle foto's van de Jo van Alebeek Winter Cup zijn te zien op deze pagina: https://www.oypo.nl/FFAC0907D702E6F4