Verslag vanuit Vaals

• woensdag, 14 jul 2010

De avond in Goes maakte veel los, niet alleen bij de technische staf, maar ook bij de zeer gastvrije Zeeuwen. Jan Smit was speciaal overgekomen voor een optreden van ongeveer een uur. De zeer enthousiaste toeschouwers werden door Jan verrast op een aaneenschakeling van alle bekende krakers. Ook de technische staf en de spelersgroep gingen uit hun bol, dansend en in polonaise. Terug in het hotel werd de wedstrijd geëvalueerd. De verschillende disciplines in de begeleidingsstaf hadden hun huiswerk goed gemaakt.

{foto1}

Op weg naar Vaals
De spelersbus had de reis niet door België, maar via Eindhoven gemaakt, zodat de spelers konden zien hoe mooi ons land is. Na een super lekker buffet in Hotel Vaalsbroek, waar FC Volendam al jaren de trainingsstage houdt, werden de fietssleutels uitgedeeld. Op het veld van Lemiers mochten de spelers even luisteren naar wat de technische staf in de eerste drie oefenwedstrijden had gezien. Van de selectie werden de individuele prestaties haarscherp geanalyseerd als basis voor de vele trainingen die de komende weken volgen. De groep was vrijwel compleet, toen looptrainer Lami Sama de conditie aan een stevige test onderwierp. Dominique van Dijk werkt deze week onder leiding van Peter Visser een eigen programma af. Paul de Lange liep een rugblessure op in Goes, en had een aangepast programma gekregen. Na de start met Lami Sama ging de spelersgroep aan de slag met Gert Kruys. Melvin Platje werd door Sama apart genomen en had met hem een intensief individueel programma. Na de eerste oefeningen werden ook de keepers aan een eigen programma onderworpen met Harald Wapenaar. De duur van de training werd overschreden door de twee partijvormen van Johan Steur en Gert Kruys, omdat de spelers aangaven zeer gemotiveerd te zijn om als winnaar van het veld te stappen.

Lange dag
Na de ´sportmaaltijd´ stond er opnieuw een flinke training op het programma, die afgesloten werde met een partij voetvolley tussen aan de ene kant Gert Kruys/Arie Obdam en aan de andere kant Jack Tuijp en Henny Schilder. Hoewel het verschil in lengte aanzienlijk was, werd de boventoon toch gevoerd door de oud-gedienden. Enige overmoed kon de technische staf niet ontzegd worden, maar kwalitatief was het toch de bovenliggende partij.