Vier versterkingen moeten Jong FC Volendam naar nieuw succes leiden

• maandag, 11 jul 2022

Jong FC Volendam wist zich op een knappe manier te handhaven in de Jack’s League. In de play-offs om lijfsbehoud was de selectie van Kizito Musampa over twee wedstrijden overtuigend te sterk voor de Onder 21-selectie van Almere City FC. Veel spelers van dit elftal kunnen rekenen op kansen in de hoofdmacht van trainer Wim Jonk. Om die reden is de selectie van Jong FC Volendam versterkt met vier nieuwe namen. Een overzicht:

Casper Elberse

Casper Alberse is de eerste versterking die verfrissing in de selectie van Jong FC Volendam toevoegt. De 19-jarige vleugelspeler maakte bij SV Argon furore met zijn acties in de één-op-één, diepgang en snelheid. Daarnaast is Elberse niet te beroerd om vuile meters te maken om te garanderen dat zijn team de wedstrijd blijft controleren.

Abdessalam Ouboumalne

Abdessalam Ouboumalne vult aankomend seizoen de open vacature onder de lat in. De 20-jarige keeper komt over van regiogenoot SC Telstar en staat vooral bekend om zijn voetballende vermogen, zijn kracht in de één-op-éénsituaties en zijn dominantie in het vijfmetergebied. Ouboumalne staat bekend als een moderne keeper: zijn kracht ligt zeker niet alleen in het stoppen van ballen, maar ook in het starten van de opbouw.

Rovien Ostiana

De volgende aanwinst voor Jong FC Volendam luidt de naam Rovien Ostiana. De spelverdeler voelt zich het meest comfortabel als controleur maar kan ook op meerdere posities gemakkelijk uit de voeten. Ostiana is een speler die zich enorm vastbijt in een tegenstander en met speels gemak een aanval kan starten met zijn visie. Een nummer ‘zes’ die perfect in het ideaalbeeld van trainer Kizito Musampa past.

Waleed Aït Abdellah

De laatste speler die aansluit bij de beloften van Het Nieuwe Oranje is Waleed Aït Abdellah. Komend van RKAV Volendam weten de trainers van FC Volendam al goed wat de centrumverdediger in zijn mars heeft: duelkracht, voetballend vermogen en een meer dan behoorlijke crosspass. Gecombineerd met zijn snelheid is er geen twijfel dat mening Jack’s League aanvaller een lastige dag heeft zodra hij tegenover de getalenteerde verdediger staat.

'Gretige en energieke indruk'

Trainer van Jong FC Volendam Kizito Musampa is zeer tevreden over de aanwinsten: 'Alle vier de jongens maken een enorm gretige en energieke indruk op me. Ze staan open voor feedback en passen zich gemakkelijk aan aan het niveau van het team', aldus Musampa. 'Ook de jongens die al in het team zaten verdienen een compliment: ze hebben de jongens goed opgevangen en een warm en goed gevoel gegeven.'