Voetbal en muziek verbinden Obdam en Volendam met elkaar

• zaterdag, 16 mei 2009
  • Leestijd: 1 minuut

Victoria Obdam - Jong Volendam (1 - 6)

Geweldig! Dat is het woord dat het beste past om het evenement te omschrijven dat zaterdag 16 mei in Obdam plaatsvond. Jong Volendam kwam die avond tegen de plaatselijke voetbalclub Victoria O voetballen. Voorafgaand aan de wedstrijd was er een Mis op het voetbalveld. Een gelegenheidskoor van ruim 100 mensen zong liederen van Jan Smit, Nick & Simon en de 3J’s. De 600 toegestroomde mensen zongen de liederen enthousiast mee. Pastoor Paul Vlaar droeg voor deze gelegenheid een oranje kazuifel met ‘shirt-reclame’. En om in stijl te blijven waren de kerkboekjes op een voetbalklapper gedrukt. Na de viering werd er buiten gezamenlijk koffie gedronken.
Daarna verplaatste de mensenmassa zich langs de lijnen van het veld om de wedstrijd te gaan bekijken. De wedstrijd die met 6 tegen 1 in het voordeel van Jong Volendam eindigde werd niet door iedereen afgekeken. Tijdens de 2e helft viel het water met bakken uit de hemel. Het kon de pret niet drukken. Tijdens een gezellige 3e helft in de kantine van de sportclub werd nog lang over de gebeurtenissen van die avond nagepraat.

{foto1}