Volendam C2 geflatteerd onderuit tegen AZ C2.

• dinsdag, 09 nov 2010

Na een week met goede trainingen stond de zondag wedstrijd tegen AZ op het programma. Kijkend naar de ranglijst en de uiteindelijke uitslag zou je denken een gelopen wedstrijd voor AZ. Maar dit was tijdens de eerste 65 minuten, van de 70 minuten durende wedstrijd, niet het geval.
De eerste vijf minuten van de wedstrijd was het aftasten van elkaar. Doordat AZ iets feller was dan Volendam resulteerde dit na 7 minuten al in een 1-0 stand. De bal werd niet goed weggewerkt in ons eigen strafschop gebied en AZ profiteerde hier maximaal van. Volendam liet het hier niet bij zitten en in plaats van de koppies te laten hangen werd er met zijn allen hard aan gewerkt om de gelijkmaker te willen maken. Veel duels met kleine overtredingen tekende de werklust van beide partijen. De wedstrijd werd gelijkwaardiger en hierdoor kregen beide partijen mogelijkheden. Vanaf de 30e minuut tot aan het einde van de eerste helft (37 minuten) was het Volendam dat recht had op een doelpunt. Enkele goede acties van Kees Zwarthoed konden niet afgemaakt worden door Puck Postma en Tenzin Tempa. Mede door goede reddingen van de keeper van AZ bleef het 1-0 bij rust.

Na de rust ging Volendam door waar het gebleven was. In de 45e minuut had Kees Zwarthoed de 1-1 op zijn voet. Na een prima individuele actie waarbij hij twee AZ-ers achter zich liet schoot hij recht op de keeper. Tien minuten later was het dan wel raak. In een omschakel moment waarbij Nathan van Kooperen de bal onderschepte was het Puck Postma die werd bediend door Tenzin Tempa. Puck ging alleen op de keeper af en schoot tussen de benen door van de keeper. 1-1. Een verdiende goal en de juiste beloning voor de in zet van het hele team. De laatste tien minuten van de wedstrijd wilde AZ nog een keer aanzetten. Verse (basis)krachten erin. Volendam kwam onder druk te staan en zou alle zeilen moeten bijzetten om een punt mee naar huis te nemen. Dit ging tot vijf minuten voor tijd prima. Totdat de dubieuze 2-1 viel van AZ. Een 100% handsbal was het begin van de actie waaruit de 2-1 viel. De scheidsrechter heeft de handsbal niet waargenomen en wilde van niets weten. Hij nam hier niet eens de moeite voor. Achteraf erkende meerdere personen (incl. AZ staf) dat het hands was. Dit doelpunt kwam hard aan. De jongens probeerden zich nog te vermannen. Nog een keer alles geven om naar voren te komen. Vanuit een counter in de 67e minuut was het Gevano End die de AZ aanval moest onderbreken met een overtreding. De vrije trap die volgde werd niet klem gepakt door Ruben Beemer en de rebound werd overtuigend ingeschoten door AZ. Deze mokerslag kwam Volendam niet meer te boven. In de resterende vier minuten vielen nog twee doelpunten en zodoende eindigde de wedstrijd alsnog in een 5-1 nederlaag.

Ondanks deze harde cijfers was het een van de betere wedstrijden van Volendam op het gebied van teambeleving, inzet en voetbal.