Volendam en W'vogels winnen DEEN kwalificatie toernooi

• maandag, 08 nov 2010

Zondag 7 november vonden er in het Kras Stadion twee kwalificatietoernooien voor de Deen Cup plaats. Winnaar van beide toernooien plaatsten zich voor de Deen cup, de voorwedstrijden bij thuiswedstrijden van FC Volendam in het Kras Stadion. In totaal hadden 20 clubs zich aangemeld. ’s Ochtends om 9:00 uur begonnen AS’80, KGB, LSVV, Meervogels, VVS’46, BKC, vv Assendelft, vv Berdos, RKEDO en FC Volendam E1 aan het eerste toernooi. De ploegen waren heel erg aan elkaar gewaagd. De finale vond plaats tussen FC Volendam E1 en VVS ‘46. Deze werd gewonnen door FC Volendam E1 met 3-0.

Om 12:45 uur begon het tweede toernooi met FC Uitgeest, vv Swift ’64, vv VIOS-W, vv DWOW, vv de Wherevogels, sv Westfriezen, SVW ’27, vv De Blokkers, Hellas Sport, ALC. Hier was wel degelijk verschil te merken tussen de teams. De finale werd gespeeld tussen Hellas Sport en de Wherevogels. Na reguliere speeltijd was de stand nog steeds 0-0. De winnaar moest door penalty’s beslist worden. De Wherevogels wisten alle penalty’s te benutten en werd dus kampioen van het tweede toernooi. FC Volendam E1 en de Wherevogels worden binnenkort uitgenodigd om een voorwedstrijd te komen spelen in het Kras Stadion. Dit toernooi werd mogelijk gemaakt door Deen Supermarkten.

{foto1}

{foto2}