Volendam verliest van hekkesluiter Almere City FC (update foto's)

• vrijdag, 18 mrt 2011

Almere City klopt matig FC FC Volendam
Zolang als Almere City FC (FC Omniworld) betaald voetbal speelt, heeft FC Volendam nooit in Almere weten te winnen. Er rust een ban op deze wedstrijden. Of Volendam nu op weg was naar een kampioenschap of dat het voor geen meter liep, in Almere won Volendam nog nooit.

In de eerste helft van de wedstrijd van deze vrijdag werd hier op voort geborduurd. Twintig minuten lang gebeurde er vrijwel niets. Totdat Kees Tol na een fout van Paul de Lange weggestuurd werd en de lat trof. Het was uitstel van executie, want twee minuten later legde Mo Ajnane de bal loepzuiver op de schoen van Melvin Platje, die zich omdraaide en scoorde. FC Volendam nam nu wat meer initiatief, maar niet voor lang. Ruim tien minuten voor rust mocht Volendam eenvoudig uitverdedigen. Het deed dat over zeven schijven, waarbij Henny Schilder als laatste afgetroefd werd. Almere City FC kwam zo kinderlijk eenvoudig door Burgzorg op 1-1. Het zou nog erger worden, als Nijhuis, die van Volendam amper iets veelde, Almere City FC een strafschop gegeven had wegens vermeend hands op de doellijn. Hij zag dat terecht niet, zo bleek, omdat Roy Bakkenes de bal met de borst uit het doel haalde Wel zag hij even later in een duel van Ralph Hovestad een ernstige overtreding. Hij had al geel, zodat FC Volendam met tien man verder moest. In de laatste minuten kwam Jack Tuijp nog een keer alleen voor de keeper, maar zag zijn bal naast gaan. Ook Hoefdraad had weinig geluk, toen hem vrije doortocht gegeven werd en de bal via de kruising het veld in spatte.

{foto1}

De tien van FC Volendam hadden in de tweede helft niets meer in te brengen. Het veldoverwicht van Almere City FC leverde na een krap half uur een doelpunt van Redan op. Toch had FC Volendam nog eer kunnen halen. Michiel Kramer werd door Melvin Platje weggestuurd, maar raakte vol de paal. Ook Kees Tol kreeg de ruimte, maar hij zocht het doel een meter of tien te hoog. Toch kwam FC Volendam op gelijke hoogte in de negentigste minuut door Michiel Kramer, maar vanaf de aftrap was het weer 3-2. De winst van Almere City FC was verdiend. FC Volendam moet stevig in de spiegel kijken, want dit soort nederlagen zijn echt eigen schuld.

Klik hier voor de statistiek link met video's >>>

Foto's Rob Beense & Rob Lezer

klik op de link's