Volendam verzuimt zelf te scoren in kansrijk duel met FC Groningen

• zondag, 03 mei 2009
  • Leestijd: 1 minuut

De Heen en Weer is een serie op RTV NH over het wel en wee van voetbalclub FC Volendam. De club wordt gevolgd in haar gevecht om te overleven in de eredivisie.

Het programma

Het programma heet "De Heen en Weer" naar de gelijknamige botter die van stal gehaald wordt als de club uit het visserdorp promoveert naar de eredivisie. In het programma komen spelers en trainersstaf aan bod, maar ook alles rondom de club wat FC Volendam zo bijzonder maakt. Hoe kan het dat een vissersdorp met 21.000 inwoners een eredivisieclub heeft terwijl steden als Haarlem, Almere en zelfs de hele provincie Zeeland daar niet in slagen?

Overleven

Hoe overleef je als club met de laagste begroting (5,2miljoen) terwijl directe concurrenten zoals Den Haag en De Graafschap minimaal twee keer zoveel geld te besteden hebben?

De heen en weer

"De Heen en Weer" wordt elke maandag om 17.45 uur uitgezonden en draait vervolgens mee in de avondcarrousel van RTV NH. Esther Binken is een manusje-van-alles bij FC Volendam.