Volendammers geven drukke periode vervolg in Wijdewormer

• woensdag, 20 okt 2021

Het zijn drukke weken voor FC Volendam. Aanstaande vrijdag reizen Wim Jonk en zijn mannen af naar Wijdewormer om het daar op te nemen tegen Jong AZ. Het is de derde wedstrijd in zeven dagen, terwijl ook komende week een dubbel programma wacht. Het duel op het AFAS Trainingscomplex begint om 20.00 uur.

Jong AZ is de competitie opvallend goed gestart. De Alkmaarse beloften, die onder leiding staan van ex-sterspeler Maarten Martens, bezetten momenteel de vijfde plaats op de ranglijst. De Belgische oefenmeester wist met zijn elftal te winnen van een aantal grote teams als VVV-Venlo (0-1) en De Graafschap (2-1), maar verloor daarentegen ook van FC Den Bosch (2-1) en Telstar (1-0). Het tekent de wispelturigheid van het beloftenelftal, dat zich dus goed weet te wapenen tegen de teams bovenin de ranglijst. Afgelopen maandag speelde het gelijk tegen de leeftijdsgenoten van Ajax: 1-1. Opvallend zijn de magere scores aan Alkmaarse kant. Met slechts twaalf gescoorde goals behoort het tot de laagvliegers in de competitie, terwijl de Alkmaarse defensie met tien treffers de minstgepasseerde is van de Keuken Kampioen Divisie.

Toch is Jong AZ een partij om vrijdag extra rekening mee te houden. Bij Jong AZ komen we twee oude bekenden tegen. Jordi van Stappershoef en Jelle Duin spelen in het rode tenue van de Alkmaarders. Ook doelman Beau Reus heeft een verleden in de Volendamse jeugdopleiding. Het duel is voor Robert Mühren speciaal. De Volendamse topschutter speelde tussen 2014 en 2017 voor AZ. FC Volendam hoeft geen rekening te houden met topscorer (vier treffers) aan Alkmaarse kant Yusuf Barasi. De aanvaller kreeg afgelopen maandag een rode kaart en is geschorst.

Ongeslagen tegen Jong AZ

In acht duels op Keuken Kampioen Divisie-niveau verloren de Volendammers nog nooit van de Alkmaarse beloften. Er werd vijf keer gewonnen en drie keer gelijkgespeeld. Het laatste affiche vond plaats in Volendam. De Wijdbroeken wonnen met 2 - 1 door doelpunten van Zakaria El Azzouzi en Jim Beers. Eerder dat seizoen werd er in Wijdewormer ruim gewonnen door de Volendammers. Het werd liefst 2 - 6. Marco Tol, Franco Antonucci, Martijn Kaars, Ibrahim El Kadiri, Derry John Murkin en Samuele Mulattieri waren de doelpuntenmakers. Ook tijdens de voorbereiding op het lopende seizoen troffen beide teams elkaar. Toen hadden de Volendammers geen kind aan Jong AZ: 6 - 1.

Laatste vijf edities

12-05-2021 | FC Volendam - Jong AZ: 2 - 1
Zakaria El Azzouzi en Jim Beers

19-10-2020 | Jong AZ - FC Volendam: 2 - 6

10-02-2020 | Jong AZ - FC Volendam: 1 - 1
Nick Doodeman

25-10-2019 | FC Volendam - Jong AZ: 3 - 2
Jelle Duin, Jari Vlak en Gijs Smal

04-03-2019 | Jong AZ - FC Volendam: 1 - 1
Robin Schouten

ESPN, Instagram & Radio

De wedstrijd tegen Jong AZ is te volgen via het schakelprogramma van ESPN. Daarnaast is het duel te volgen via het Twitter-verslag en via onze story op Instagram. Daarnaast doet NH Sport live radioverslag van de wedstrijd. De aftrap is om 20:00.

Coronacheck app

Voor dit duel worden de maatregelen van de Rijksoverheid gevolgd. Daarom heb je naast een wedstrijdkaart ook een negatieve testuitslag, herstel- of vaccinatiebewijs nodig. Dit bewijs dien je middels de gratis CoronaCheck app bij toegang te tonen. Ben je nog niet volledig gevaccineerd of heb je nog geen vaccinatiebewijs? Dan dien je binnen 24 uur voor aanvang van de wedstrijd een eenmalige gratis sneltest te doen via testenvoortoegang.nl. Let op: dit verloopt niet via FC Volendam.

Zorg dus voor een werkende QR Code. Die krijg je:

- 14 dagen na je laatste vaccinatie;
- of via een herstelbewijs, waarmee je aantoont dat je corona hebt doorstaan. Hiervoor dien je positief te zijn getest door de GGD. Ook dient je positieve coronatest ouder dan 11 dagen te zijn en niet langer geleden dan 180 dagen.
- of bij een negatieve test via Testen Voor Toegang. Deze is 24 uur geldig.

Tekst: Maarten Schuijl
Foto's: Fred Rotgans