Volendammers zetten perioderivaal met fraaie goals aan de kant

• vrijdag, 26 nov 2021

Na de opluchting bij Jong FC Utrecht van afgelopen maandagavond, speelde de Volendamse equipe vanavond een periodekraker in eigen huis tegen FC Den Bosch. In het elftal vonden geen wijzigingen plaats ten opzichte van het duel in Utrecht. Robert Mühren was met twee goals en een assist de gevierde man in de 3 - 0 zege.

De Volendammers noteerden als eerste een poging op doel. Daryl van Mieghem haalde uit van buiten de zestienmeter, maar Wouter van der Steen wist de bal te pakken voor de visite. De behendige buitenspeler bleef gevaarlijk namens de thuisploeg. Luttele momenten na zijn eerste poging kwam Van Mieghem het strafschopgebied binnen gedribbeld. Zijn schot met links kon opnieuw worden gepakt door de Bossche doelman.

Bezoekers

Vervolgens kwamen de bezoekers beter in hun spel. Soufyan Ahannach en Jizz Hornkamp kwamen heel dichtbij, maar Filip Stanković was tweemaal een handige sta-in-de-weg voor de Volendammers. Aan de andere kant kwam Gaetano Oristanio in de buurt. De Italiaan worstelde zich handig voor zijn man, maar kopte vervolgens rakelings naast. Een kwartiertje later haalde Calvin Twigt verwoestend uit, nadat de bal heerlijk voor zijn voeten terecht kwam. De middenvelder zag zijn volley hard op het doel afgaan, maar ook dat de keeper redding bracht op zijn poging.

Beloning

Het kantelmoment was de eerste goal. Een paar tellen voor rust wist Robert Mühren de bal te verlengen, waarna Oristanio alleen voor de keeper stond. In het één-op-éénduel verzaakte de Italiaanse spelmaker niet en zette FC Volendam daarmee op een 1 - 0 voorsprong. Kort hierna floot de scheidsrechter voor de rust.

Douiri

Wim Jonk had zijn mannen opgepept voor de tweede helft en bracht daarbij Achraf Douiri in het elftal. De vleugelaanvaller bezorgde de Bossche defensie nachtmerries met zijn aanvallende actie. Na een uur werd de score verdubbeld door de Wijdbroeken. De actie begon bij Douiri, waarna enkele tellen later de bal uit de kluts voor de voeten van Mühren kwam. De goalgetter kon simpelweg niet missen vanaf die korte afstand en bracht daarmee de Volendamse marge op twee. De topschutter had een kwartier voor tijd opnieuw een doelpunt te pakken. De spits raakte de bal niet helemaal lekker, maar zag deze desondanks in de rechterhoek hobbelen. FC Den Bosch kon in de gehele tweede helft geen vuist maken. De Oranjehemden hadden de wedstrijd volledig onder controle en speelde de partij zonder problemen uit.

Door de overwinning behield FC Volendam de koppositie in de Keuken Kampioen Divisie. Daarnaast gaat het samen met Jong Ajax aan kop in de tweede periode.Volgende week speelt FC Volendam een uitwedstrijd bij Helmond Sport. De aftrap in Brabant is om 20:00 uur.

Scoreverloop:
42’ Gaetano Oristanio 1 - 0
57’ Robert Mühren 2 - 0
71’ Robert Mühren 3 - 0

Opstelling FC Volendam: Filip Stankovic, Denso Kasius, Brian Plat (85’ Mike Eerdhuijzen), Damon Mirani (C), Dean James, Calvin Twigt (76’ Lequincio Zeefuik), Boy Deul, Gaetano Oristanio (67’ Walid Ould-Chikh), Martijn Kaars (45’ Achraf Douiri), Robert Mühren, Daryl van Mieghem.

Opstelling FC Den Bosch: Wouter van der Steen (C), Victor van den Bogert (70’ Teun van Grunsven), Jordy van der Winden (77’ Stan Maas), Kevin Felida, Steven van der Heijden, Jizz Hornkamp, Soufyan Ahannach, Roy Kuijpers (77’ Mohamed Berte), Ryan Leijten (62’ Preben Stiers), Jorn van Hedel, Gaston Salasiwa (70’ Sebastiaan van Bakel).

Tekst: Maarten Schuijl
Foto's: Fred Rotgans