Volendamse doelpuntenmachine op zoek naar meer

• woensdag, 21 okt 2020

Na twee wedstrijden met elf doelpunten voor en zes punten hebben de mannen van Wim Jonk de lijn omhoog vol ingezet. Vrijdag kunnen ze de derde overwinning op rij behalen in het eigen Kras Stadion tegen FC Dordrecht. De aftrap is om 18.45 uur.

FC Dordrecht is de competitie slecht begonnen. De Schapekoppen staan onderaan de ranglijst en wisten slechts vijf punten te pakken uit de acht gespeelde wedstrijden van dit seizoen. Er werd alleen gewonnen van Jong AZ. Op 25 september werd er in eigen huis gewonnen door de ploeg van Harry van den Ham. Het manco zit 'm voorin: met slechts zes treffers heeft FC Dordrecht samen met Helmond Sport de minste doelpuntenproductie van de competitie.

Toch liet het zien goed tegenstand te kunnen bieden. Zo speelden de Dordtenaren hun laatste wedstrijd gelijk tegen Almere City FC, de toenmalig koploper. Deze eindigde in 2-2. FC Dordrecht is afgelopen zomer een metamorfose ondergaan. Een greep uit de spelers die naar Dordrecht kwamen zijn Kevin Jansen, Arsenio Valpoort en Julius Bliek.

FC Volendam ontmoette FC Dordrecht in totaal vijftig keer. In 22 duels kwamen de Volendammers als winnaar uit de strijd. Dertien keer werd het gelijk en vijftien keer wonnen de Dordtenaren. Het laatste onderlinge duel werd in Volendam afgewerkt. Het werd toen 1-1. Darius Johnson maakte destijds het enige doelpunt aan Volendamse zijde, tevens zijn eerste in dienst van Het Nieuwe Oranje. De balans over de laatste vijf ontmoetingen is in het voordeel van FC Volendam. Het elftal van Wim Jonk won twee keer en slechts één keer werd er verloren van de Zuid-Hollanders.

Laatste vijf wedstrijden

13-09-2019 | FC Volendam - FC Dordrecht: 1 - 1
Darius Johnson

01-04-2019 | FC Volendam - FC Dordrecht: 3 - 4
Jari Vlak, Dani van der Moot, Cas Peters

02-11-2018 | FC Dordrecht - FC Volendam: 1 - 2
Cas Peters (2x)

16-02-2018 | FC Volendam - FC Dordrecht: 4 - 1
Kevin Visser (2x), Enzo Stroo, Gerry Vlak

29-09-2017 | FC Dordrecht - FC Volendam: 2 - 2
Kevin Visser, Joey Veerman

Twitter & Insta Story

De wedstrijd FC Volendam - FC Dordrecht wordt live uitgezonden op FOX Sports 4 en is daarnaast te volgen via het Twitter-account @FCVolendam, de story op Instagram en het radioprogramma van NH Sport. De hashtag van deze wedstrijd is #voldor. De aftrap is vrijdagavond om 18:45 uur.

Tekst: Maarten Schuijl