Voorbeschouwing Achilles '29 - FC Volendam

• maandag, 01 dec 2014

Op het bijzondere tijdstip van maandagavond 19:00 uur speelt FC Volendam de uitwedstrijd tegen Achilles ’29. De Groesbekers zijn bezig aan hun tweede jaar in het betaalde voetbal. Ze laten zien geleerd te hebben van het debuutseizoen. Zo is Achilles ’29 de laatste weken bijvoorbeeld ongeslagen gebleven. Tegen Jong FC Twente werd gelijk gespeeld, maar zowel thuis tegen Helmond Sport als afgelopen vrijdag uit bij FC Den Bosch werd de volle winst gepakt. Freek Thoone was de matchwinner in de Vliert in Den Bosch door de enige goal van de avond te maken. De zwartwitten staan inmiddels op de 14e plaats van de Jupiler League ranglijst.

FC Volendam speelde vrijdag tegen FC Eindhoven zeker geen slechte wedstrijd, maar had de pech dat FC Eindhoven nét wat slimmer was. En ook scoorde op de juiste momenten. Uiteindelijk had FC Volendam iets meer verdiend dan een nederlaag. FC Volendam trad vrijdag aan zonder de geblesseerde Luirink, Esseboom en Overtoom. Inmiddels in ook Lo Fo Sang geblesseerd afgehaakt. De ploeg van Hans de Koning vinden we momenteel terug op de vierde plaats op de ranglijst.

Vorig seizoen won FC Volendam op de Heikant in Groesbeek. Gesteund door de Sint en zijn Pieten in het uitvak werd het 0-2. De goals kamen van Nick Coster en Kevin Wattamaleo. Als we de basisopstelling van vorig seizoen tegen Achilles ’29 vergelijken met de opstelling van afgelopen vrijdag tegen FC Eindhoven zien we liefst negen andere namen aan FC Volendam zijde. Alleen Henny Schilder en Ludcinio Marengo stonden toen ook in de basis. Aan de kant van de thuisclub verschenen afgelopen vrijdag drie dezelfde spelers aan de aftrap als in de wedstrijd tegen FC Volendam in november 2013. We kunnen dus spreken van twee vrijwel totaal gewijzigde formaties. Ook dat geeft aan dat het resultaat van vorig jaar niks zegt over wat er maandagavond gaat gebeuren.

Arbiter van dienst is de heer van Driessche. Langs de lijn wordt hij geassisteerd door de heren Dens en Piens. Zoals gezegd wordt er om 19:00 uur al afgetrapt op de Heikant. Via ons Twitter account @fcvolendam kun je de match weer live volgen, via de hashtag #achvol. Bij het stadion van Achilles ’29 zijn kaarten verkrijgbaar voor de FC Volendam fans, zo verscheen eerder op deze website.

Zondag 7 december wordt de laatste thuiswedstrijd van 2014 alweer gespeeld. Streekgenoot Telstar komt dan op bezoek. Kick off is zondag om 14:30 uur. Vervolgens staan er in het laatste deel van december nog uitwedstrijden tegen FC Emmen, FC Groningen (KNVB Beker) en Helmond Sport op het programma.