Voorbeschouwing AGOVV - FC Volendam

• vrijdag, 06 nov 2009

Doelpuntrijke herinnering aan AGOVV Apeldoorn

In het laatste seizoen, waarin FC Volendam en AGOVV elkaar ontmoetten, speelden zij twee gedenkwaardige wedstrijden tegen elkaar. De competitie was destijds amper een paar weken oud, of AGOVV trakteerde FC Volendam al op een thuisnederlaag. Met 1-2 werden de punten meegenomen naar Berg en Bos. Na de winterstop pakte Volendam de draad beter op en ontpopte zich als kanshebber op het kampioenschap. In de voorlaatste uitwedstrijd stond AGOVV - Volendam op het programma. Opportunistisch als altijd had Volendam het bijzonder moeilijk. De rust leek gehaald te worden met een moeizame 1-1, maar Chadli dacht daar anders over en maakte 2-1. Volendam was hoopvol op een goede afloop, maar al snel werd het daarna 3-1. Het team leek in rouw gedompeld, maar vanaf de aftrap maakte Bernard Hofstede 3-2, wat de Volendamploeg tot leven bracht. Onder het toeziend oog van honderden Volendamsupporters werd het uiteindelijk 3-6. Twee weken later promoveerde Volendam naar de eredivisie.

Dat was helaas voor slechts een jaar. Inmiddels is FC Volendam terug in de Jupiler League, waarin bepaald niet alles gaat zoals verwacht werd. In de laatste weken was Volendam op weg het eigen blazoen weer glans te geven, maar Go Ahead Eagles sneed op niet mis te verstane wijze de pas af. FC Volendam was terug op aarde en weet wat er deze weken te doen staat. AGOVV heeft afgelopen vrijdag tegen Cambuur Leeuwarden laten zien, hoe leuk een wedstrijd kan zijn, maar hoe hard de afloop. Verliezen met 3-4 is uitterst pijnlijk. FC Volendam weet dus, dat er in het prachtig gelegen sportpark een warm onthaal zal zijn. Tot nu doet de Apeldoornse ploeg het in de competitie uitstekend, beter dan Volendam. De 'blauwen' willen daar graag een vervolg aan geven. Volendam heeft zichzelf daarentegen opgelegd, dat de uitglijder van vorige week om herstel vraagt. Het zou komende vrijdag wel eens een boeiende pot kunnen worden.