Voorbeschouwing: Cambuur L. - FC Volendam

• donderdag, 01 mrt 2012

In deze fase van de competitie moet FC Volendam uit een dal klimmen, dat niet voorzien was. Elk seizoen kent wel een dipje, deze keer duurt het veel langer dan verwacht. Punten pakken tegen clubs als Veendam en Fortuna Sittard was ingecalculeerd, maar mislukte. De komende wedstrijden zullen de tegenstanders ook niet echt willen meewerken. Voordat FC Volendam maandag gastheer is van FC Zwolle, gaat de reis naar Leeuwarden.
Uit tegen Cambuur levert bijna niet te voorspellen resultaten op. Afgelopen seizoen bijvoorbeeld stond het al snel 2-0, maar even plotseling was het 2-2, dat alles in de eerste helft. Met dat punt kon Volendam tevreden zijn. Maar in dit seizoen kreeg FC Volendam thuis een gevoelig lesje in effectief voetbal. Bij een 1-2 achterstand werden alle zeilen bijgezet om minimaal gelijk te kunnen spelen, maar twee counters van Sportclub Cambuur betekenden een onterechte oorwassing (1-4). Er is dus nog wel wat recht te zetten.
De technische staf kan niet over een echt complete selectie beschikken. De blessures die Rick Kruys en Olaf Lindenbergh opliepen tegen Fortuna Sittard zijn gemener dan gedacht. Dat vergt tijd. In Veendam werd Robbin Ruiter keihard getorpedeerd door Lars Hutten. Geen kaart, maar wel een keeper kwijt. Dominique van Dijk is weggestreept uit de selectie. Er staan spelers te popelen om de plaatsen waardig in te vullen. Met dat elan moet Sportclub Cambuur het leven worden zuur gemaakt. Wil FC Volendam in mei nog een paar weken genieten van een eredivisie-in-zicht zoals afgelopen zomer, dan is het uur U nu aangebroken.
Scheidsrechter is de heer Van den Kerkhof, die FC Volendam dit seizoen al twee keer leidde. Uit tegen Sparta Rotterdam en thuis tegen AGOVV Apeldoorn.

2006-2007 0-1 Rowin van Zaanen
2007-2008 2-1 Melvin Platje