Voorbeschouwing FC Eindhoven - FC Volendam

• maandag, 17 aug 2009

De start die FC Volendam in de eerste twee wedstrijden heeft gemaakt, vraagt met grote spoed om herstel. De spelersgroep is zich er terdege van bewust, dat de aspiraties om mee te doen om de prijzen op deze manier snel vervliegen. Wat er uit tegen Omniworld misging, is deze week goed doorgesproken. De koppen gaan weer rechtop, de mouwen worden opgestroopt. In Eindhoven moet duidelijk worden, dat FC Volendam geen club voor het rechterrijtje wil zijn. In de afgelopen jaren heeft FC Volendam heel wisselende resultaten in Eindhoven geboekt. In het laatste kampioensjaar lukte het Volendam om zowel uit als thuis met 6-2 te winnen. Vier van de twaalf doelpunten kwamen van de voet van jack Tuyp. In de wedstrijden die FC Volendam nu gespeeld heeft, stond Jack Tuyp nog droog, dus aan hem de taak daaraan wat te doen. De technische staf van FC Volendam heeft een goede kijk gekregen op het verschil van spelstijl in de ere- en eerste divisie. De ploeg zal deze harde leerschool per wedstrijd beter in praktijk brengen. Door in Eindhoven punten te pakken, krijgen de supporters de komende twee thuiswedstrijden weer een ploeg met zelfvertrouwen te zien. FC Eindhoven zal zich niet zonder slag of stoot gewonnen geven. Vorige week hield het lang stand tegen een zeer aanvallend spelend De Graafschap. En tegen MVV werd in de laatste twintig minuten een zekere 0-3 nederlaag omgezet in een 4-3 overwinning. FC Volendam weet dus wat er verwacht mag worden.