Voorbeschouwing FC Emmen - FC Volendam

• donderdag, 11 dec 2014

Vrijdagavond staat de uitwedstrijd tegen FC Emmen op het affiche. Een wedstrijd in de bovenste regionen van de Jupiler League. FC Emmen staat immers vijfde en FC Volendam staat op de vierde plek. Tussen beide teams zit een gat van zes punten. Het is sowieso een interessante speelronde vrijdagavond, want koploper NEC gaat op bezoek bij de runner-up Roda JC. FC Volendam speelt vrijdag in de wetenschap dat het twee zeges op rij heeft geboekt. Na de 2-4 zege in Groesbeek bij Achilles ’29 werd Telstar afgelopen zondag in de derby met 1-0 verslagen in ons KRAS-Stadion. FC Volendam deed dat grotendeels met 10 man, vanwege de rode kaart van Jermano Lo Fo Sang. Die kaart was echter dusdanig dubieus, er waren eigenlijk geen tv beelden voor nodig, dat de club in beroep is gegaan tegen de schorsing van één wedstrijd. Op moment van schrijven (woensdagavond) is de uitkomst van dit beroep nog niet bekend. FC Emmen kende een vervelende zondagmiddag. In Rotterdam was Sparta met 3-0 te sterk. Tot overmaat van Emmense ramp kreeg Said Bakkati tweemaal geel. Hij kon dus voortijdig gaan douchen en zal vrijdag ook niet spelen.

FC Emmen doet het dit seizoen erg goed. Niet voor niks staat de club van trainer Joop Gall bijna halverwege het seizoen op de vijfde plaats. Thuis in de JENS Vesting verloor het bijvoorbeeld pas één keer. Met Cas Peters heeft men een spits in huis die gemakkelijk scoort. De teller staat momenteel op 14 goals. FC Volendam is zoals bekend met name in uitwedstrijden erg succesvol. Alleen Roda JC haalde drie punten meer dan het Andere Oranje, hoewel het daar wel één wedstrijd meer voor nodig had. Vorig seizoen bleef FC Volendam puntloos tegen FC Emmen. Zowel uit als thuis waren er grote nederlagen te noteren. FC Volendam zal het vrijdag weer zonder de gekwetste Tom Overtoom en Gijs Luirink moeten doen. Kevin Wattamaleo is weer terug na zijn schorsing van één wedstrijd. Of Jermano Lo Fo Sang mee mag doen weten we dus momenteel nog niet. Bekende gezichten aan de kant van FC Emmen zijn Boy Deul en Soufiane Laghmouchi. Zij hebben een verleden in Volendam.

Jeroen Sanders is vrijdagavond de scheidsrechter van dienst. Langs de lijn zullen de heren Brondijk en de Vries hem assisteren. Als je de lange reis naar Emmen niet zelf maakt, dan kun je de wedstrijd via ons Twitter account @fcvolendam volgen. Gebruik hiervoor de hashtag #emmvol. Kick off is vrijdag om 20:00 uur.