Voorbeschouwing FC Volendam - AGOVV

• vrijdag, 17 sep 2010

FC Volendam werkt aan zelfvertrouwen

FC Volendam heeft nu drie keer gelijk gespeeld en twee overwinningen geboekt. Met die negen punten staat Volendam op de achtste plaats, op slechts drie punten van koploper FC Zwolle. Er zijn nog drie wedstrijden te gaan in deze eerste periode. FC Volendam speelt daarvan deze vrijdag de eerste, thuis tegen AGOVV Apeldoorn. Daarna volgen twee uitwedstrijden naar Fortuna Sittard en Sparta Rotterdam. Drie wedstrijden die een goede test zijn om te zien waar FC Volendam op dit moment staat.

Afgelopen zondag leek het Andere Oranje misschien wel in de sterkste opstelling te starten, maar in de eerste helft was het zeer pover wat de ploeg tegen het ‘nietige’ Almere City FC liet zien. FC Volendam was beter, maar daarmee was alles gezegd. Het zelfvertrouwen waarmee de ploeg dit soort wedstrijden naar de hand moet zetten, is nog geen 100%. Daaraan wordt keihard gewerkt. Jammer is het, dat dan het uiterst kritische thuispubliek zeer duidelijk verstaanbaar zo negatief tegen de spelers is. In plaats van vierkant achter de ploeg te gaan staan als het niet loopt, doet een aantal supporters er nog een schepje bovenop. Dat zal averechts werken. De technische staf zag ook, dat er iets niet klopte in de eerste helft. Al na een half uur mochten Jack Tuijp en Kees Tol zich opwarmen voor een invalbeurt. Met deze totaal fitte selectie heeft FC Volendam een uitstekende bankbezetting. Dat bleek ook in de tweede helft. FC Volendam ging veel beter voetballen, maar maakte het niet af.

Tegen AGOVV Apeldoorn zullen kansen, zoals Dominique van Dijk en Michiel Kramer kregen, verzilverd moeten worden. Dat geeft rust en vijzelt het zelfvertrouwen meters op. AGOVV Apeldoorn zal er, onder leiding van Hans de Koning, de club niet naar zijn om FC Volendam hierbij een handje te helpen. Wie gezien heeft, hoe de ploeg zich verweerde bij Cambuur Leeuwarden, weet wat FC Volendam te wachten staat. Wie zich herinnert hoe onder Menzo de eerste thuisnederlaag geleden werd en wie nog weet hoe het vorig jaar 0-1 werd, beseft, dat er deze vrijdag heel veel energie gestoken zal moeten worden in de jacht op winstpunten. Als dan tegen het eind niet de keeper of de centrale verdediger tot Man of the Match gekroond wordt, heeft FC Volendam precies gedaan wat het thuispubliek graag wil. Dan is er vol overtuiging gevoetbald en hebben de Apeldoornse gasten mogen toekijken