Voorbeschouwing FC Volendam - AGOVV

• vrijdag, 12 feb 2010

In het competitieschema, dat FC Volendam afwerkt, zitten de zware wedstrijden best wel achteraan. Rond de winterstop kon Volendam punten sprokkelen tegen de laag geplaatste clubs, maar het echte zware werk is nu aan de orde. In de afgelopen week reisde het Oranje gezelschap eerst naar Deventer en daarna naar Rotterdam. Tegen Go Ahead Eagles werd meer dan duidelijk gemaakt, dat Volendam in feite een prachtig elftal heeft. De supporters van Go Ahead Eagels zagen de beste tegenstander tot nu toe, zo zeiden zij. Men vroeg zich af hoe het toch kon, dat Volendam zo laag geklasseerd staat. Gewapend met die complimenten toog Volendam naar Excelsior. Maar in het eerste half uur was er weinig terug te zien van het fraaie veldspel van drie dagen eerder. Toen Volendam gelukkig op voorsprong kwam, werd er meteen beter gevoetbald. De mooiste kansen werden om zeep geholpen, waardoor de voorsprong erg mager bleef. In het laatste half uur werd de wedstrijd zelfs helemaal uit handen gegeven.

Tegen AGOVV Apeldoorn moet de ploeg vol aan de bak om het zelfvertrouwen terug te winnen. Het spel van het middelste half uur op Woudensteijn en van de hele wedstrijd in Deventer geeft voldoende houvast voor een goed resultaat. In Apeldoorn werd het 2-2 door doelpunten van Jack Tuijp en Melvin Platje. De Apeldoorners hebben het daarna beter gedaan dan Volendam. Volendam mag laten zien dat aanhaken geen probleem hoeft te geven. Trainer Van der Brom houdt ook van open en aanvallend voetbal, en heeft er ook prima spelers voor. Volendam zal dus alle gelegenheid krijgen zich te meten met een van de leukst voetballende ploegen van de Jupiler League.