Voorbeschouwing FC Volendam - Almere City FC

• vrijdag, 17 okt 2014

Na een voor de Nederlands Elftal supporters ronduit tegenvallende interland break, start Het Andere Oranje komende vrijdag aan een serie van drie thuiswedstrijden. De eerste in de rij is Almere City FC. De ploeg van trainer Fred Grim vinden we terug op de zeventiende positie op de ranglijst van de Jupiler League. Pas tweemaal wisten de roodhemden de drie punten binnen te slepen. Zevenmaal werd er verloren. Scorend vermogen is absoluut aanwezig getuige de veertien goals die er gescoord werden. Daarentegen zijn er ook al negentien tegengoals geïncasseerd. De twee overwinningen werden allebei in Almere behaald. De vijf uitwedstrijden werden derhalve allemaal verloren. Toch is Almere City FC niet te onderschatten. ADO Den Haag ging bijvoorbeeld recentelijk nog ten onder in Almere in de KNVB Beker. In de volgende ronde mogen Grim’s manschappen het nu gaan opnemen tegen PSV. En ook koploper NEC won in de vorige speelronde nipt in Almere met 1-2.

Bij FC Volendam gaat het dit seizoen crescendo. De tweede plaats in de rangschikking is gezien het vertoonde spel en de gecreëerde kansen geen toevalstreffer gebleken. In negen wedstrijden werd er zevenmaal gewonnen, eenmaal gelijk gespeeld en slechts eenmaal verloren. Tijdens de interland break oefende het team van Hans de Koning in Zwolle tegen Eredivisie revelatie PEC en won met 1-3. Zulke uitslagen doen de spelers, staf en supporters natuurlijk veel goed. Bij FC Volendam is Raymond Fafiani weer op de goede weg terug. Tom Overtoom, keeper Theo Timmermans en Guyon Philips zijn nog niet zo ver. Vorig seizoen was FC Volendam met 3-1 te sterk voor Almere City FC. De Volendammer doelpuntenmakers van toen zullen vrijdagavond in ieder geval niet scoren. Robert Mühren speelt inmiddels bij AZ in Alkmaar, Tom Overtoom is geblesseerd en Damien Menzo is tegenwoordig de spits bij zondag Topklasser AFC in Amsterdam.

De wedstrijd staat vrijdagavond onder leiding van scheidsrechter Martens. Langs de lijn wordt hij geassisteerd door de heren Brondijk en Ozinga. Kunt u zelf niet bij de wedstrijd aanwezig zijn dan kunt u via ons Twitter account @andereoranje weer live op de hoogte blijven via de hashtag #volalm. Kick off is vrijdag om 20:00 uur in ons KRAS-Stadion.

Zoals gezegd is dit de eerste thuiswedstrijd in een serie van drie. Volgende week vrijdag, 24 oktober, komt De Graafschap op bezoek voor de comptitie. Woensdag 29 oktober speelt FC Volendam eindelijk weer eens een thuiswedstrijd in de KNVB Beker. Zaterdag eersteklasser Sportlust ’46 uit Woerden is dan de tegenstander. Ook in deze twee wedstrijden wordt er om 20:00 uur afgetrapt.