Voorbeschouwing FC Volendam - De Graafschap

• vrijdag, 24 okt 2014

Vrijdagavond wacht met De Graafschap een lastige tegenstander voor FC Volendam. Een tegenstander die de laatste jaren zelfs het best van alle Jupiler League tegenstanders presteert in als ze in het KRAS Stadion spelen, immers De Graafschap won de laatste drie keer met 0-1. Dat in het verleden behaalde resultaten niks hoeven te betekenen voor de toekomst weten we natuurlijk al. FC Volendam zal er dan ook alles aan doen om deze reeks te beëindigen. Niet in de laatste plaats om de nasmaak van de verrassende nederlaag van vorige week tegen Almere City FC weg te spoelen. De Graafschap won in de vorige competitieronde met 2-0 van Achilles ’29. De ploeg van trainer Jan Vreman staat op een prima vijfde positie op de ranglijst van de Jupiler League. FC Volendam vinden we terug op de keurige derde positie achter de favorieten voor de titel (NEC en Roda JC). We kunnen dus spreken van een heuse subtopper.

Keeper Theo Timmermans is weer op de weg terug, nadat hij eind augustus in de uitwedstrijd bij Sparta een hersenschudding opliep. Tom Overtoom is wegens een blessure aan zijn heup zeker niet van de partij net als Guyon Philips. Wie ook afwezig zal zijn is trainer Hans de Koning. De Koning zal vrijdagavond op de tribune plaats moeten nemen, omdat scheidsrechter Martens hem vorige week naar de tribune verwees. Tegenstander De Graafschap zal het zeker zonder verdediger Ted van de Pavert en Nathaniel Will moeten doen. Beide spelers zijn geblesseerd.Op donderdag meldde Omroep Gelderland dat ook Dean Koolhof en captain Edwin Linssen het duel zullen missen vanwege blessures.

De wedstrijd staat onder leiding van dertigjarige scheidsrechter Mulder. Langs de lijn wordt hij geassisteerd door de heren de Nas en Honig. Mocht u de wedstrijd niet in het stadion kunnen bijwonen, dan kunt u via onze Twitter pagina @andereoranje het live wedstrijdverslag volgen, via de hashtag #volgra. Kick off is 20:00 uur in het KRAS Stadion.

Na de wedstrijd van vrijdag zal FC Volendam zich richten op de KNVB Beker wedstrijd van woensdag 29 oktober als zaterdag eersteklasser Sportlust ’46 uit Woerden langs komt.