Voorbeschouwing FC Volendam - FC Emmen

• vrijdag, 27 feb 2015

Een interessante wedstrijd vrijdagavond in het KRAS Stadion. De nummer vier, FC Volendam, ontvangt de nummer vijf, FC Emmen. Slechts één puntje scheiden de teams op de ranglijst. Bij winst loopt FC Volendam dus wat weg van de Emmenaren. Bij een nederlaag gaat FC Emmen Het Andere Oranje voorbij. Naast de stand op de ranglijst wordt vrijdag ook de derde periode beslist. FC Emmen heeft alle baat bij een overwinning, want zij zijn nog volop in de race om de periode te winnen. VVV heeft daarin echter de beste papieren. Een heel klein kansje is er ook voor FC Volendam. Dan zal alles mee moeten zitten, maar er zijn gekkere dingen gebeurd in de voetballerij. En helemaal in de Jupiler League waar wekelijks verrassingen te noteren zijn.

Afwezigen
Trainer Hans de Koning heeft met zijn staf moeten puzzelen, daar er drie verdedigers afwezig zijn. Raoul Esseboom is geblesseerd en zowel Ties Evers als Sofian Akouili zijn geschorst. Denzel Prijor, negentien jaar jong, zal hoogstwaarschijnlijk zijn debuut maken in de hoofdmacht van FC Volendam. Zijn tweelingbroer Genridge deed dat al eerder dit seizoen. De volgende debutant dus die de jeugdopleiding van FC Volendam aflevert. Ook FC Emmen mist een aantal krachten. Gaby Jallo en Sander Rozema zijn al een poosje niet inzetbaar. Tevens ontbreekt de ervaren Marcel Seip. Trainer Joop Gall kan wel weer beschikken over Boy Deul. De ex-FC Volendam speler is weer fit na een blessure die hem een aantal weken aan de kant hield.

Goals
In de JenS Vesting werd het eerder dit seizoen afgetekend 4-1 voor FC Emmen. FC Volendam speelde toen één van de minste wedstrijden van dit seizoen. Er vallen bij wedstrijden van beide teams dit seizoen sowieso opvallend veel goals: bij de thuisploeg iets minder dan vier en bij de Drenthenaren zelfs iets meer dan vier goals gemiddeld per wedstrijd. Beide trainers hebben een positieve wedstrijdinstelling, waarbij vol vooruit wordt gespeeld. Dit zorgt vaak voor open wedstrijden en veel goals. Beide teams hebben al vierenzestig keer kunnen juichen! Alleen koploper NEC scoorde vaker. Cas Peters is de man in de spotlights bij FC Emmen. De aanvaller, die vorig jaar nog voor Jong FC Twente speelde, scoorde tot nu toe achttien keer. Kevin Brands maakte afgelopen vrijdag bij Telstar alweer zijn zestiende van dit seizoen voor FC Volendam. Daar had hij slechts eenentwintig wedstrijden voor nodig. Exact hetzelfde moyenne als de inmiddels naar SC Heerenveen vertrokken Henk Veerman.

Arbitrage
Bas Nijhuis is de arbiter die vrijdagavond om 20:00 uur laat aftrappen in het KRAS Stadion. Langs de lijn krijgt hij assistentie van de heren Schaap en van de Ven. Via ons Twitter account @fcvolendam kunt u de wedstrijd weer live volgen. Hashtag van de wedstrijd is #volemm. Volgende week zaterdag reist FC Volendam af naar Eindhoven. De volgende topper. FC Eindhoven staat immers op de derde plaats van de ranglijst.