Voorbeschouwing FC Volendam - FC Omniworld

• vrijdag, 16 apr 2010

FC Volendam speelt deze vrijdag voor de laatste keer thuis in dit gedenkwaardige seizoen. Hoe hoog de verwachtingen ook waren, niets is er van terecht gekomen. Geen play-offs, waarop zo gerekend was. Er zijn wedstrijden gespeeld, waarin Volendam alle mogelijkheden op succes had, maar helemaal niets opleverden. Er zijn uitwedstrijden gespeeld, waarin Volendam bij vlagen zorgde voor een fluitconcert van het thuispubliek. Maar ook wedstrijden, waarin Volendam geen schim was van zichzelf. Een van die wedstrijden was in Almere. FC Omniworld had een nieuwe trainer, de voor Volendam bepaald niet onbekende Henk Wisman, aan wie het graag wilde laten zien dat er in het 'nieuwe land' lekker gevoetbald wordt. Volendam was na het prachtige eredivisieseizoen nog niet echt bij de les. FC Omniworld knokte zich fanatiek naar een 2-1 overwinning. Voor Volendam scoorde Gerson Sheotahul, die al snel daarna naar Tilburg verkaste, om bij Willem II de bank dan wel en dan niet warm te houden.

Inmiddels heeft Omniworld een zeer fraaie middenmootplaats ingenomen. De ploeg heeft uitstekend werk verricht, al had De Graafschap daar maling aan vorige week. In Almere pakte de kampioen in de tweede helft royaal uit. Zo'n lekkere tweede helft wil FC Volendam ook wel weer eens meemaken. Twee jaar geleden was het 3-0 voor Volendam, toch een uitslag die het Volendampubliek nu, op deze laatste thuisdag, aangenaam zal stemmen.